صبح امروز برگزار شد

مراسم کلنگ‌زنی ساخت دو یادمان در پارک موزه دفاع مقدس مازندران

کلنگ احداث یادمان حسینیه وداع و یادمان اورژانس در پارک موزه دفاع مقدس مازندران به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ - 09April 2014

مراسم کلنگ‌زنی ساخت دو یادمان در پارک موزه دفاع مقدس مازندران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، پیش از ظهر امروز با حضور سردار "محمدتقی شاهچراغی" فرمانده سپاه کربلای مازندران، سردار "عبدالله ملکی" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، مهندس رنجبر رئیس بسیج سازندگی مازندران و حجت الاسلام حیدری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، کلنگ احداث یادمان حسینیه وداع و یادمان اورژانس در پارک موزه دفاع مقدس مازندران به زمین زده شد.

گفتنی است یادمان حسینیه وداع در عرصه پنجم پارک موزه دفاع مقدس مازندران و در مساحتی به وسعت حدود ۷۰۰ متر مربع در ضلع شرقی پارک موزه احداث خواهد شد. این بنا نمادی از حسینیه اروندکنار در زمان عملیات والفجر ۸ میباشد که جلوههای خالصانهٔ راز و نیاز و زمزمههای عارفانه و عاشقانهٔ رزمندگان در دل شب، قبل از شروع عملیات والفجر ۸ را باز آفرینی و لحظات وداع رزمندگان با الگوگیری از حضرت سیدالشهدا (ع) را در شب عاشورا به تصویر میکشد.

همچنین یادمان اورژانس اروندکنار در عرصهٔ پنجم پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحت حدود ۲۲۰ متر مربع ساخته خواهد شد. ساخت این مکان نقش اورژانس را در هشت سال دفاع مقس و بالاخص در عملیات والفجر هشت را بیان میکند و رشادتهای بسیجیان و رزمندگان سفیدپوش را در تمام عرصههای سخت و دشوار دوشادوش رزمندگان در جبهههای نبرد به نمایش میکشد.

طراحی این بنا با الگوگیری از طرح اورژانس در زمان جنگ بوده و به صورت پنج ضلعی ساخته خواهد شد تا بتواند حس و حال آن زمان را به بازدید کننده القاء کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار