جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

کلام امام خامنه‌ای نسخه اصلی از احکام دین است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: کلام گهربار امام خامنه‌ای نسخه‌ای شفابخش است که بر اساس معاینه صحیح از احوال جامعه تجویز شده است.
کد خبر: ۱۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ - 20May 2014

کلام امام خامنه‌ای نسخه اصلی از احکام دین است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین "عبدالله حاجی صادقی" جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در حاشیه دومین نشست سراسری سرمربیان حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان در قم اظهار کرد: آنچه که رهبر عزیز انقلاب می فرمایند یک نسخه اصلی از احکام دین و بر اساس معاینه صحیح از احوال جامعه است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان و تاکید ایشان بر موضوع آموزش، تفکر و اخلاق عنوان کرد: بیانات ایشان تذکر و راهنمایی نبود، بلکه معاینه ای از احوال جامعه بود و بر اساس آن، نسخه متناسب هم دادند و خدا را باید بخاطر وجود نعمت ولایت شکر کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب، به موضوع تربیت و بخصوص تربیت دینی پرداخت و گفت: تربیت، دادن چیزی نیست بلکه شناسایی استعداد، هدایت، شکوفایی و به فعلیت رساندن آن است.

وی افزود: خداگرایی در ضمیر پاک همه انسان ها هست، مهم اینست که چگونه باید با تربیت به شکوفایی برسد و سر از بت پرستی، خودپرستی و دنیا پرستی در نیاورد.

حاجی صادقی با بیان این نکته که معلم بودن و مربی بودن شان ربوبی است، خاطرنشان کرد: در حلقه های صالحین، محور اصلی تربیت الهی است.

وی تاکید کرد: تربیت به معنای چند تذکر اخلاقی نیست، تربیت و مربی گری به معنی انسان شناسی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه تربیت، خود نیازمند تعلیم است، تصریح کرد: آموزش باید در خدمت تربیت باشد و چنین آموزشی که جهت گیری تربیتی داشته باشد، ارزشمند است.

وی با بیان این نکته که مباحث تربیتی را نه روبنایی و سطحی بلکه باید به صورت اخلاق عملی فرا گرفت، گفت:اخلاق عملی اسلام، زیرساخت نظری به نام فلسفه اخلاق دارد و عدم توجه به این زیرساخت، سبب تزلزل اخلاق و عدم ثبات در موقعیت های زندگی می شود. 

حاجی صادقی در پایان با اشاره به اینکه ائمه(ع) حقیقت و کنه گناه را می دیدند، تاکید کرد: در حلقه های صالحین باید رویکرد توجه به مبانی اخلاق و دوری از گناه به عنوان فوندانسیون بنای عظیم رفتارهای انسانی، تقویت گردد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار