مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خبر داد

فعالیت بیش از ۷۰۰ حلقهٔ صالحین در بسیج فرهنگیان

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: علاوه بر حلقه‌های صالحین فرهنگیان تشکیل شده در مدارس، بیش از ۷۰۰ حلقه صالحین در ادارات و کانون‌های بسیج فرهنگیان کشور فعال هستند.
کد خبر: ۱۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ - 20May 2014

فعالیت بیش از ۷۰۰ حلقهٔ صالحین در بسیج فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "شعبانعلی رمضانیان" مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در حاشیه برگزاری دومین نشست سرمربیان حلقههای صالحین بسیج فرهنگیان کشور در قم اظهار کرد: حلقههای صالحین بهترین مکان برای بحث در مورد مسائل بصیرتی، اعتقادی، بصیرتی و مهارتی است.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از فرهنگیان کشور با بسیج فرهنگیان در ارتباط هستند، عنوان کرد: فرهنگیان بسیجی با حضور خود به عنوان مربی و سرگروه در بدنه بسیج اقشار، ادارات، محیطهای کارگری و آموزشی و سایر فضاها سبب بصیرت افزایی و نشر تربیت اسلامی و دینی هستند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: اقتضای کار معلمی و تعلیم و تربیت، حضور در حلقههای صالحین و مرور آموزههای دینی، معرفتی، اعتقادی و اخلاقی و همچنین بررسی مسائل روز و بصیرت بخشی است.

وی با اشاره به اینکه ۷۱۹ حلقه صالحین در سطح کانونها، ادارات کل و حوزه ستادی فعال هستند، گفت: در هر فصل، یک نشست حضوری حلقه سرمربیان و دو نشست به صورت ویدئوکنفرانس خواهیم داشت و انتظار داریم روز به روز بر کیفیت حلقههای صالحین مربیان با سرگروهها، سرمربیان با مربیان و استاد با سرمربیان افزوده شود.

رمضانیان به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع فرهنگ در طلیعه سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: به طور طبیعی برنامه ریزی حلقههای صالحین بر اساس حرکت در راستای شعار سال قرار میگیرد و از جامعه فرهنگیان بخصوص حلقههای صالحین انتظار میرود که بیشتر به بحث فرهنگ و تعلیم و تربیت بپردازند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ایشان آموزش علوم، آموزش روش تفکر و همچنین اخلاق را سه حوزه مهم ورود معلمان بیان کردند و بنابراین حلقههای صالحین بسیج فرهنگیان باید به تحقق این موضوع کمک کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خاطرنشان کرد: آموزش، تفکر و اخلاق مسئولیت سنگین و پرارزش معلمان نسبت به دانش آموزان است و بسیج فرهنگیان زمینه را برای تحقق مساعدتر این موضوع هموار میکند.

وی با یادآوری نقش حلقههای صالحین در این زمینه تصریح کرد: بارش فکری و پرسش و پاسخ، اعضای حلقه تربیتی را به سوی تفکر بیشتر و عمیقتر سوق میدهد و همین موضوع، باعث تسری به سایر گروههای مرتبط با معلمان و نهایتا تعالی جامعه میشود.

رمضانیان در پایان با اشاره به برگزاری دومین نشست حلقه سرمربیان در سال ۹۳ در استان قم، این استان را مهد علم و فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: وجود حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران، حضور علما، مراجع عظام تقلید و مراکز بزرگ علمی و فرهنگی از جمله حوزه علمیه، قم را به قطب فرهنگی دنیای اسلام تبدیل کرده است و طبیعتا از این منبع نورانی، در جهت کیفی سازی حلقههای صالحین و فعالیت در طراز بالا، انتظار درخشش بیشتری میرود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار