فرمانده ناجا در همایش "مدیریت بر جرم سرقت":

برخورد با سرقت اولویت اول ناجا است/ راه‌اندازی قرارگاه "مدیریت بر جرم سرقت"

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مقابله با سرقت در سال 93 اولویت اول ما در مأموریت‌های ناجاست، گفت: بر این اساس امسال قرارگاه "مدیریت بر جرم سرقت" را راه‌اندازی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ - 20May 2014

برخورد با سرقت اولویت اول ناجا است/ راه‌اندازی قرارگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر "اسماعیل احمدیمقدم" فرمانده نیروی انتظامی در "همایش کاربردی مدیریت بر جرم سرقت" که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: هرچند سرقت در برابر دیگر جرایم جنایی در مرتبه پایینتری نسبت به قتل، آدمربایی و تجاوز به عنف قرار دارد اما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: سرقتهایی که اکثرا ارقام پایینی دارند آزار روحی و روانی برای مردم ایجاد میکنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه معضل مواد مخدر چندین سال از دغدغههای نخست مردم بود، تشریح کرد: در حال حاضر شاهد افزایش جرم سرقت هستیم و با توجه به اینکه همه جرایم به جز سرقت کاهش یافتهاند اما احساس امنیت در جامعه بیشتر شده و مردم اولویت اول خود را سرقت عنوان کردهاند.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه با اجرای هدفمندی یارانهها شاهد کاهش جرم سرقت بودیم، گفت: این موضوع مشکلاتی مانند افزایش نرخ ارز را به همراه داشت، اما در دو سال گذشته رشد میانگین ما در سرقت 20 درصد بود، یعنی هر ساله 20 درصد سرقت افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مقابله با سرقت در سال 93 اولویت اول ما در مأموریتهای ناجاست، تاکید کرد: سرقت یک مسئله مهم در نیروی انتظامی است و پیشگیری آن در سطح اجتماعی و راهبری آن با معاونت اجتماعی، در بخش پیشگیری با پلیس پیشگیری و در بخش کشف با پلیس آگاهی است که بر همین اساس امسال قرارگاه "مدیریت بر جرم سرقت" را راهاندازی میکنیم و فرمانده آن، فرمانده ناجا و جانشین آن جانشین ناجاست.

فرمانده ناجا با اشاره به موضوع بازدارندگی در استمرار جرم گفت: قاضی طبق قانون عمل میکند و نمیتواند حکمی فراتر از قانون صادر کند؛ باید بین پلیس و دستگاه قضایی هماهنگی باشد،  امروز روشها مدرن شده است و ابزارها قوی و فنون علمی ما در منطقه جزء اولینهاست.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: ما دو سوم مسروقات را کشف میکنیم و یک سوم از دو سوم را نیز نمیتوانیم به مردم برگردانیم، چون مالباخته را نمیشناسیم؛ البته یکپارچهسازی بانکهای اطلاعاتی به حل این مساله کمک بزرگی میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار