مشروح/ امیر نامی در آئین رونمایی از پنج کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس:

ثبت خاطرات دفاع مقدس، زمینه‌ساز انتقال فرهنگ پایداری است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کسانی که خاطرات دفاع مقدس را ثبت کرده و برای آیندگان به ارمغان می‌گذارند، به انتقال فرهنگ پایداری کمک شایانی می‌کنند.
کد خبر: ۲۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶ - 01June 2014

ثبت خاطرات دفاع مقدس، زمینه‌ساز انتقال فرهنگ پایداری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر محمدحسن نامی، جانشین رئیس بنیادحفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در آئین رونمایی از پنج کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس، که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار کرد: در جهان جنگهای زیادی به وقوع پیوست که بررسی آنها هنوز ادامه دارد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: پس از جنگها تمدنها و پس از آن نیز، استراتژیها شکل میگیرد که سرچشمه اداره کشورها است.

وی دفاع مقدس را نمونهای بینظیر از مقاومت ملت ایران در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: در جنگهای گذشته، مستکبران جهانی اینچنین در مقابل ملتی به پا خاسته نایستادهاند. در جنگ تحمیلی همهی استکبار در مقابل ما ایستاده بودند و ما در مقابل همه دنیا ایستادیم.

امیر نامی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی هر گاه دشمن به کشور حمله کرد میتوانست بخشی از خاک میهن جدا کند، گفت: دفاع مقدس نخستین جنگی بود که حتی یک وجب از خاک کشورمان را ازدست ندادیم و این کار به همت شهیدان و رزمندگان عزیز بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی توانست به رهبری امام خمینی(ره) مسیر تاریخ را عوض کند و اگر این انقلاب به وقوع نمیپیوست اثری از اسلام نبود.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که ما را در مقابل شبیخون فرهنگی توانمند میکند، استفاده از فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید است.

امیر نامی تاکید کرد: کسانی که خاطرات دفاع مقدس را ثبت کرده و برای آیندگان به ارمغان میگذارند به انتقال فرهنگ پایداری کمک شایانی میکنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی به پایان رسیده، اما دفاع همچنان باقی است؛ زیرا استکبار جهانی از اعمال خبیثانه خود دست برنداشته و همچنان علیه ما دسیسهچینی میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار