در موسسه اوج

پاسداشت شاعر انقلابی، حسین اسرافیلی برگزار شد

پاسداشت شاعر انقلاب حسین اسرافی، عصر دیروز با حضور شاعران انقلاب و دفاع مقدس در موسسه فرهنگی هنری اوج برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ - 02June 2014

پاسداشت شاعر انقلابی، حسین اسرافیلی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دهمین مراسم شب شاعر، پاسداشت شاعر انقلابی حسین اسرافیلی با حضور سید علی موسوی گرمارودی، مشفق کاشانی، جواد محقق و دیگر شاعران انقلاب اسلامی در موسسه اوج برگزار شد.

موسوی گرمارودی در این مراسم با اشاره به وجه حماسی در شعر اسرافیلی بیان کرد: در تقربی که به مجموعه آثار استاد اسرافیلی داشتم متوجه شدم وجه حماسی در شعر ایشان چشمگیر است و با وجود وقت کم مطالعه این وجه حماسی را کاملا مشخص یافتم.

وی افزود: اعتقاد  دارم تعهد، صفت شاعر است. شاعر اگر متعهد باشد این تعهد خود به خود به زبان شعر او سرایت می کند و شعر او نیز متعهد می شود. همین ویژگی را در مورد حماسه نیز می توان گفت. اگر حماسه در خون شاعر باشد در شعر او نیز متبلور می شود.   

گرمارودی با تاکید بر اینکه شعر اسرافیلی مملو از محسنات بدیهی است افزود: در مجموعه آثار اسرافیلی جایی نیست که از زیبایی معنوی شعر او  نتوان سخن گفت.

وی به فردوسی بزرگترین شاعر حماسه سرای جهان اشاره کرد و گفت: فردوسی بزرگترین نمونه شعر حماسی را به تمام جهان عرضه کرد و به جرات می توان گفت شعر فردوسی از تمام آثار شعرای جهان جلوتر است. حماسه در خون فردوسی است و حتی زمانی که از ضعف سخن می گوید آن را با زبان حماسه بیان می کند.

موسوی گرمارودی در پایان درباره شخصیت اسرافیلی بیان کرد: گمان نمی کنم کسی تا به از اسرافیلی ناراحت و دلخور باشد. ایشان با روحیه ای زیبا، ملایم و با عظمت دوستدار تمامی شاعران هستند.

نظر شما
پربیننده ها