واکنش بشار اسد به اتهامات فرانسه

رئیس جمهور سوریه با انتقاد از مواضع و اتهامات کشورهای غربی بیان داشت برای هیچ دولتی منطقی نیست علیه شهروندان خود سلاح شیمیایی استفاده نماید.
کد خبر: ۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹ - 03September 2013

واکنش بشار اسد به اتهامات فرانسه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اتهامات کشورهای غربی در مورد استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در حالی با ادعای جدید فرانسه مبنی بر ارائه گزارشی در مورد استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی ادامه دارد که مقامات سوریه با غیر منطقی خواندن این اتهامات به آن واکنش نشان می دهند.

به گزارش "راشا تودی" روسیه، در حالی که در روز گذشته نهادهای امنیتی فرانسه گزارشی را در مورد دخالت نیروهای دولتی سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی منتشر کرده اند که بشار اسد رئیس جمهور این کشور با رد این اتهامات از همه کشورها تقاضا کرد برای اثبات ادعاهای خود به اسناد و شواهد معتبر اتکا کنند.

در راستای اتهامات کشورهای غربی علیه سوریه، در روز گذشته یکی از نهادهای امنیتی فرانسه گزارشی 9 صفحه ای از برخی مناطق سوریه منتشر کرد که در آن ادعا شده است دولت سوریه و نیروهای حامی آن از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند. اما باید توجه داشت در حالی این ادعاها و اتهامات علیه دولت سوریه مطرح می شود که نتیجه تحقیقات بازرسان سازمان ملل که طی چندین روز در محل های حملات شیمیایی نیز حضور داشته اند، منتشر نشده است.

در پاسخ به این گونه اتهامات، هر چند مقامات مختلف دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی توسط نیروهای دولتی را رد کرده اند، اما بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پاسخ به این اتهامات استفاده هر دولتی از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود را غیرمنطقی توصیف کرد و متعاقب آن از کشورهایی که اتهامات خود علیه دولت سوریه را تکرار می کنند درخواست کرد اسناد معتبر و قابل اتکایی را در این زمینه نشان دهند.
 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار