شهر مهمان لاله هاست-16

شهدا بهترین هدیه را به مردم دادند/ انتقال فرهنگ شهدا از آموزش و پرورش شروع شود

ما جوانان بسیار خوبی در کشورمان داریم. همه خلاءهایی که در بینشان است به این موضوع برمی گردد که دین اسلام آنطور که باید معرفی نشده و اگر فقط مساله توحید را برای آنها تبیین کنیم به خوبی در می یابند.
کد خبر: ۲۷۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶ - 04September 2013

شهدا بهترین هدیه را به مردم دادند/ انتقال فرهنگ شهدا از آموزش و پرورش شروع شود

خبرگزاری دفاع مقدس: باز دلم هوای جبهه ها را کرده است. باز از فرسنگ ها راه، بوی عطر خاکریزهایشان مَستـم  می کند. باور کنید خودم هم دیگر خسته شده ام. همین که می آیم نفسی بگیرم و با شهر بسازم، همین که می آیم آرام آرام با زندگی روزمره دست اُخوت دهم، نمی دانم چه می شود که درست هنگام هنگامه، آنجا که می روم تا فتحی دیگر در بودنم را رقم بزنم، به سراغم می آیند. خدایا چاره ای، درمانی، راهی...

این راهی است که هر چند وقت یک بار در این شهر باز می شود؛ آمدن پرستوها در شهر، آمدن جوانانی از تبار علی اکبر؛ در این بین یافتن فرزند شهیدی که خود برای تشییع این پرستوها آمده است، مغتنم است. دختر شهید عباس خداوردی درباره زندگی خود می گوید: یکساله بودم که پدرم در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید. در طول این سال ها با خاطرات پدرم زنده ام.

در تمامی مراسمات تشییع شهدا شرکت کرده ام. شهدا بهترین چیزی را که داشتند یعنی جانشان را هدیه کردند. خیلی باید بزرگ بود تا جان را هدیه کرد. من نمک گیر شدم، مدیون شهدا هستم.

از شهادت پدرم خوشحالم؛ زیرا پدرم مطیع خدا بود و به امر خدا و قرآن به جبهه رفت. کسی که حرف خدا بر غیر خدا برایش اولویت داشته باشد، قابل تقدیر و احترام است. من 28 سال است که پدرم از نظر فیزیکی کنارم نیست، اما همیشه روح و حضور او را کنار خودم و در همه جای زندگی ام حس می کنم. در شرایط سخت همیشه هوای مرا دارد و کمکم کرده است.

برخلاف گمان دیگران که فکر می کنند ما بر اساس احساس اینطور صحبت می کنیم، اما خرافه نیست. شهدا همیشه حضور دارند. اگر من هم به جای مادرم بودم حتما همسرم را تشویق می کردم، زیرا یقین دارم که شهدا مقام عنداللهی دارند و اصلا جای ناراحتی برای ما ندارد.

وقتی از من می پرسند که آیا از شهادت پدرت راضی هستی یا نه؟ می گویم ما چه کاره هستیم که بخواهیم راضی باشیم یا نباشیم. چون امر، امر خداست پس ناراحتی وجود ندارد.  

ما جوانان بسیار خوبی در کشورمان داریم. همه خلاءهایی که در بینشان است به این موضوع برمی گردد که دین اسلام آنطور که باید معرفی نشده و اگر فقط مساله توحید را برای آنها تبیین کنیم به خوبی در می یابند. در حال حاضر برخی به وضعیت فعلی جوانان خرده می گیرند؛ اما تقصیر خود جوانان نیست، زیرا آنها واقعا اطلاعات خوب و دقیقی ندارند. اگر آن طور که شایسته است فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود، جوانان راهشان را پیدا می کنند.

اگر انتقال فرهنگ شهدا از آموزش و پرورش، کتاب های درسی و مدارس شروع شود؛ تحولات خوبی روی خواهد دارد. در خارج از کشور دقیقا فرهنگ سازی از آموزش و پرورش شروع می شود برای همین ارزش های مورد نظرشان به خوبی در وجود نسل جوانشان نهادینه می شود.

متاسفانه مسئولین ما کوتاهی می کنند و راه شهدا را ادامه نمی دهند و ادعا در این زمینه بسیار زیاد است و نیت ها باید خالص تر شود. هم مسئولین و همه ما در برابر شهدا مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احدی یار
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
1
شهادت مرگ نیست، رسالت است ، سلاح نیست ، پیام است ، رفتن نیست ،جاودانه ماندن است ، جان دادن نیست ، جان یافتن است ، به اجبار رفتن نیست، به اختیار رفتن است ، مردن نیست، تولد است ، سکوت نیست، فریاد است تنفر نیست، عشق است فقط رسالت است.
دختر شهید
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
سلام و خداقوت
أحسنت به خانم خداوردی که بعد از 28 سال که از شهادت پدر؛ می گذرد، با چنین روحیه و صلابتی از شهید و شهادت سخن می گوید.
مقام پدر شهیدش متعالی انشاءالله
صدرا
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
«در عالم رازی هست که جز به بهای خون فاش نمی شود!»
خوشا بحال انانکه با دادن خون همه بود و نبود را از آن خود کردند و تا ابد عند ربهم یرزقونند
اللهم رزقنا شهادت فی سبیل الله
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار