رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:

رهبر معظم انقلاب همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند

روحانی در آغاز جلسه هیئت دولت با شکر به درگاه خداوند متعال به جهت سلامتی رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه ایشان همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند، ابراز امیدواری کرد با عنایت الهی با صحت وسلامتی کامل رهبری ، مسلمانان از حضور پربرکت ایشان همچنان بهره مند باشند.
کد خبر: ۲۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 15September 2014

رهبر معظم انقلاب همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، روحانی در آغاز جلسه هیئت دولت با شکر به درگاه خداوند متعال به جهت سلامتی رهبر عظیم الشان انقلاب و با بیان اینکه ایشان همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند، ابراز امیدواری کرد با عنایت الهی با صحت وسلامتی کامل رهبری ، مسلمانان از حضور پربرکت ایشان همچنان بهره مند باشند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر اخیر وملاقات با سران برخی کشورها، توجه کشورهای منطقه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران را بسیار مناسب ارزیابی کرد وافزود:مجموعه شرایط جهانی ومنطقه ای زمینه خوبی برای تقویت روابط با دیگر کشورها به وجود آورده است و همه دستگاههای اجرایی باید در راه بهره گیری بهینه از این فرصت برای تقویت مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه در جهت منافع ملی گام بردارند.

روحانی با بیان اینکه معنویت راستین در پرتو تعالیم دینی به دست می آید،خلا چنین معنویتی را از جمله دلایل گرایش برخی افراد کشورهای اسلامی به افراطی گری دانسته و خاطر نشان کرد:همه ما وظیفه داریم با تبیین اسلام رحمانی پاسخگوی شایسته ای به نیازهای روحی مسلمانان به ویژه جوانان باشیم.

با تصویب دولت مبلغ دو هزار وپانصد میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت کشاورزان در زمین های زراعی پایاب بند انحرافی نوروزلو در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای سال زراعی 1393-1394اختصاص یافت.


همچنین با تصویب هیئت وزیران با توجه به افزایش مبلغ دیه ، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه برای محکومین دیه در جرایم غیرعمد افزایش یافت.

مبلغ دوازده هزار میلیارد ریال به منظور کمک به حفظ اشتغال و افزایش تولید در بخش صنعت و معدن، مبلغ ده هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی، تا سقف پنج هزار میلیارد ریال به منظور کمک به کاهش شدت انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور و مبلغ دو هزار میلیارد ریال به منظور کمک به برقی کردن چاههای کشاورزی و صرفهجویی در مصرف سوخت مایع به صورت یارانه سود تسهیلات اختصاص یافت.

همچنین به منظور بهبود نظام تنظیم بازار کالاهای اساسی، حساس و ضروری مبلغ هزار میلیارد ریال در اختیار کارگروه تنظیم بازار قرار میگیرد. مبلغ هزار میلیارد ریال بعلاوه مشوق صادراتی کالاهای صنعتی و کشاورزی بابت ارتقای رقابتپذیری صادرات کالاهای غیرنفتی و نیز تا سقف مبلغ دوازده هزار میلیارد ریال کمک به بخش حمل و نقل جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی درون شهری و برونشهری اختصاص مییابد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به ارایه گزارشی در خصوص وضعیت صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به هیأت وزیران پرداخت و پیشنهادها برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع شد.


اعضای دولت همچنین تکالیف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، وزارتخانههای امور اقتصادی و دارایی، نفت، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای کامل سیاستهای دولت برای خروج غیرتورمی از رکود را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار