رهبر معظم انقلاب:

تفریح من در بیمارستان شنیدن صحبتهای مقامات آمریکا در زمینه مبارزه با داعش بود

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درباره داعش گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود.
کد خبر: ۲۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ - 15September 2014

تفریح من در بیمارستان شنیدن صحبتهای مقامات آمریکا در زمینه مبارزه با داعش بود

به گزارش گروه داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبتها و ملاطفتهایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود میکنم.


ایشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبتهای فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیتها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملتهای دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان دهنده تاکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملتهای دیگر دارای عمق راهبردی است.


رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشهها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملتهای دیگر باشد.

آیت الله خامنهای همچنین با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و تواناییها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده میکند، به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسیترین و حیاتیترین بخشهای زندگی مردم و جامعه است، به خود میبالد و افتخار میکند.


ایشان در بخش دیگری از این مصاحبه، نکته دیگری را نیز مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبتهای مقامات آمریکایی در زمینهی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایهی تفریح بود.


رهبرمعظم انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهتدار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس میشود، مایهی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمیدانیم.


آیت الله خامنهای، سپس به منظور نشان دادن دروغگویی آمریکاییها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.


ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق میخواهد که ایران و آمریکا جلسهای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.


رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکاییها همراهی نمیکنیم زیرا آنها نیت و دست آلودهای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکاییها همکاری کنیم.


آیت الله خامنهای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمیکنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.


ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را میشناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ میگویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.


آیت الله خامنهای تاکید کردند: آمریکاییها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همینگونه خواهد بود.


ایشان با تاکید بر اینکه آمریکاییها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکاییها و حتی خود داعشیها به خوبی میدانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.


رهبرمعظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکاییها به دنبال بهانهای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام میدهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور میشوند و نقاط مختلف را بمباران میکنند در عراق و سوریه انجام دهند.

ایشان تاکید کردند: آمریکاییها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.


رهبرمعظم انقلاب اسلامی در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز، صحبتهای مقامات آمریکایی یک تفریح بر روی تخت بیمارستان بود.


آیت الله خامنهای امروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع کادر درمانی و پرستاران از نزدیک از آنان تشکر کردند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی همچنین پیش از ترک بیمارستان، از آیت الله مهدویکنی رییس مجلس خبرگان نیز عیادت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها