علیرضا مهران :

قدرت جشنواره تئاتر آیینی سنتی در اجرای عمومی آثار آن است

در نظر گرفتن اجرای عمومی برای آثار نمایشی شرکت کننده در جشنواره نمایش های آیینی سنتی، موجب ارتقاء سطح کیفی دوره های آتی آن می شود.
کد خبر: ۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷ - 21September 2013

قدرت جشنواره تئاتر آیینی سنتی در اجرای عمومی  آثار آن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علیرضا مهران که با نمایش "سیاه و غزال" در جشنواره نمایش های آیینی سنتی حضور دارد با اظهار امیدواری از اجرای عمومی آثار شرکت کننده در جشنواره بیان کرد: اگر اجرای عمومی جزء لاینفک جشنواره نمایش های آیینی سنتی باشد، در دوره های آتی شاهد آثار نمایشی قدرتمندتر و همچنین انگیزه بیشتر شرکت کنندگان این جشنواره خواهیم بود.

وی در ادامه می افزاید: باید ترتیبی اتخاذ شود تا گروه های متقاضی حضور در جشنواره نمایش های آیینی سنتی از امکانات مناسب برای تمرین برخوردار باشند؛ اما الان سالن و امکانات مناسب تمرین برای بسیاری از گروهها فراهم نیست که این مسئله باعث افت کیفی آثار نمایشی می شود.

کارگردان نمایش "سیاه و غزال" تصریح کرد: جشنواره نمایش های آیینی سنتی تنها فرصتی است که اهالی تئاتر می توانند گونه های نمایشی مربوط به این جشنواره را زنده نگه دارند و با این کار ادای دینی به بزرگان نمایش های آیینی سنتی داشته باشند.

مهران اذعان کرد: "سیاه و غزال" نوشته ابوالفضل حاجی علی خانی و کاری است از گروه تئاتر "سپاس". من برای نخستین بار است که به عنوان کارگردان در جشنواره نمایش های آیینی سنتی شرکت دارم. در این نمایش تمام تلاش نویسنده و من این بود که با نگارش متنی تازه و همچنین شیوه اجرایی جدید کاری نو و خلاقانه را تحویل دهیم.

وی افزود : نمایش "سیاه و غزال" داستان سیاهی است که عاشق دختر سلطان شده، ولی سلطان برای او شرط گذاشته که هفت شهر عشق را پشت سر بگذارد و سپس به خواستگاری دخترش بیاید که طی این مراحل "سیاه" به سیر و سلوکی عمیق می رسد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار