رئیس سازمان بسیج کارمندان در گفت و گو با «دفاع مقدس»:

نطفه فتنه۸۸ با فرستادن مک فارلین به ایران بسته شد/عوامل اصلی فتنه اقدام به نوشتن قانون اساسی منهای اسلامیت کردند

سردار ناوندی اظهار داشت: زمانی که آمریکایی‌ها دریافتند رزمندگان ما در جبهه‌ها پیروزی‌های مستمری را به دست می‌آورند با فرستادن مک فارلین، از کانالی وارد شدند تا بتوانند با ما ارتباط استرتژیک برقرار سازند لذا از‌‌ همان زمان نطفه فتنه در کشورمان بسته شد.
کد خبر: ۳۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹ - 30December 2014

نطفه فتنه۸۸ با فرستادن مک فارلین به ایران بسته شد/عوامل اصلی فتنه اقدام به نوشتن قانون اساسی منهای اسلامیت کردند

سردار سید صادق ناوندی رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور در گفتوگو با خبرنگار سرویس داخلی دفاع پرس، درباره فتنه ۸۸ گفت: حوادث فتنه سال ۸۸ نشان میدهد دشمن خیلی وقتها و به صورت مستمر در حال برنامه ریزی بوده و الان هم در حال برنامه ریزی برای فتنههای بعدی است.

وی افزود: به نظر من این فتنه نطفهاش در حقیقت سال ۶۵ ـ ۶۴ بسته شده است یعنی زمانی که آمریکاییها دریافتند رزمندگان ما در جبههها پیروزیهای مستمری را به دست میآورند با فرستادن مک فارلین، از کانالی وارد شدند تا بتوانند با ما ارتباط استرتژیک برقرار سازند لذا از همان زمان نطفه فتنه در کشورمان بسته شد.

سردار ناوندی ادامه داد: به مرور که زمان گذشت و نظام ما دوام بیشتری یافت و در شرایط بهتری قرار گرفتیم، دشمن با برنامه ریزی خود سعی کرد به نحوی جلوی پیشرفتهای ایران اسلامی را بگیرد، به همین خاطر فتنهها و عملیاتهای دشمنان علیه مردم کشورمان بیشتر شد.

وی بیان داشت: به نحوی که اولین فتنه در ۱۸ تیرماه ۷۸ رقم میخورد که این فتنه با حضور انقلابی مردم در دفاع از نظام اسلامی با شکست مواجهه میشود اما مجدد ۱۰ سال بعد در سال ۸۸ فتنه دیگری به بهانه تقلب در انتخابات شکل میگیرد.

رئیس سازمان بسیج کارمندان اضافه کرد: بر اساس اعترافات متهمان دستگیر شده در فتنه ۸۸، رمز عملیات، تقلب بود که با تشکیل کمیته صیانت از آرا به مسئولیتی حجت الاسلام محتشمیپور، فعالیت خود را در شکل دهی به جریان فتنه آغاز کردند.

وی عنوان داشت: بنابراین فتنه، جریانی برنامه ریزی شده و مستمر است البته اگر چه عوامل اصلی این فتنه آمریکا و انگلستان محسوب میشوند ولی عوامل داخلی هم پیاده نظام این جریان هستند.

فتنه ۸۸ برنامه ریزی شده بود

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: پس فتنه سال ۸۸ یک واقعه تصادفی نیست بلکه یک توطئه صد در صد برنامه ریزی شده است به نحوی که هم اسلامیت و هم جمهوریت نظام را نشانه گرفته بود زیرا فتنه گران به دنبال آن بودند تا با از بین بردند وحدت کلمه میان مردم و مسئولان، نظام را به سقوط بکشانند و خود زمام امور را به دست گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ به بهانه انتخابات و تقلب در انتخابات، برای نابودی نظام اسلامی ایران کمر همت بسته بودند، تصریح کرد: اهانتهای فتنه گران نیات واقعی آنها را روشن کرد و مشخص شد این افراد با دشمنان واقعی ملت در ارتباط هستند به عنوان مثال در تصویری که از «لیونی» وزیر وقت امور خارجه رژیم صهیونیستی منتشر شد، نشان میدهد پارچه سبز رنگی را به عنوان حمایت از فتنه گران بر دست خود بسته است.

سردار ناوندی بیان داشت: این تصویر به قدری گویا است که به اندازه دهها سخنرانی و نوشته حرف برای گفتن دارد؛ علاوه بر این رژیم صهیونیستی فتنه گران را سرمایههای اجتماعی خود در ایران معرفی میکند.

وی سپس با طرح سئوالی مبنی بر اینکه اگر با آمریکا و رژیم صهیونیستی تعامل نداشتند، چرا نسبت به چنین مواردی واکنش نشان ندادند، یادآور شد: در انتخابات ۸۸ و سایر انتخابات حدودا ۱۴ نفر در هر شعبه رأی حضور دارند که نمایندگان نامزدها نیز بعضا در شعب مسقر میشوند لذا با توجه به این موضوع امکان تقلب در ایران وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج کارمندان تأکید کرد: البته این موضوع را کروبی و موسوی که خود از مدیران نظام بودند، میدانستند اما تقلب، رمز عملیاتی برای فتنهگری بود.

فتنه ۸۸ مشابه جنگ احزاب بود

وی اظهار داشت: فتنه ۸۸ مشابه جنگ احزاب بود زیرا در جریان فتنه، منافقین، بهاییها، جبهه منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیون مبارز و حتی سفارت خانههای خارجی بویژه سفارت انگلستان حضور و نقش داشتند.

سردار ناوندی گفت: سران فتنه هم که نقش پیاده نظام استکبار جهانی را در داخل اجرا میکردند، مرتکب جنایت و جرایم متعددی مانند اعلام تقلب، ایجاد و القای شبهه تقلب به منظور سلب اعتماد مردم از نظام، صدور اعلامیهها و بیانیههای متعدد تحریک آمیز، راه اندازی راه پیمایی غیر قانونی، ایجاد هرج و مرج در کشور و به آشوب کشاندن کشور، عدم تبری از اهانت کنندگان به عاشورای حسینی، همراه شدن با دشمنان تابلودار مردم و تبری نجستن از آنها، شدند.

وی با بیان اینکه البته الان هم کارهای غیر قانونی که آن مقطع زمانی انجام دادند را نفی نمیکنند، عنوان کرد: در فتنه ۸۸ به دلیل اشتغال نهادهای امنیتی برای مهار فتنه، بستر مناسبی برای دشمنان فراهم شد تا اقدام به شناسایی و ترور دانشمندان هستهای کشورمان کنند و از سوی دیگر فتنه گران در تشدید تحریمها علیه نظام اسلامی کشورمان هم موثر بودند و در این رهگذر خسارتهای جبران ناپذیری را برای ملت بوجود آوردند.

فتنه گران خود را ملتزم به رهبری معرفی میکنند

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در سال ۸۸ عوامل اصلی فتنه، اقدام به نوشتن قانون اساسی منهای اسلامیت کردند و برای خودشان قانونی جدید نوشتند ولی الان همان افراد خود را ملتزم به رهبری معرفی میکنند در حالی که ولایت پذیری باید در عمل به اثبات برسد.

وی خاطر نشان کرد: عوامل و حامیان فتنه به دنبال این هستند تا فتنه را در حد یک سوء تفاهم تقلیل دهند چون میدانند اگر به فتنهگری خود معترف شوند، مشخص میشود که آنها از عوامل داخلی آمریکا و انگلیس بودند لذا برای اینکه از حجم اقدام خائنانه خود بکاهند، میخواهند فتنهگری خود را به سوء تفاهم تقلیل دهند.

سردار ناوندی با تأکید بر این نکته که فتنه ۸۸ شاخص و معیار سنجش است، افزود: حصر موسوی و کروبی هم به دلیل اقدامات فتنه گرانه آنها نیست زیرا حصر این دو در تاریخ ۲۵ اسفند ۸۹ صورت گرفته یعنی یک سال بعد از فروکش کردن آتش فتنه گران انجام شده است.

حصر فتنه گران با هدف اقدامات تأمینی صورت گرفته است

وی در خصوص علل حصر موسوی و کروبی بیان داشت: در سال ۸۹ تحولات شمال منطقه آفریقا و بیداری اسلامی از تونس آغاز و به مصر رسید و بهمن همان سال مصر شاهد اوج بحران خود بود که موسوی و کروبی با سوء استفاده از این شرایط، اقدام به صدور بیانه کردند تا تجمعی به بهانه تحولات منطقه برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج کارمندان ادامه داد: اما چون نظام، تجربه تلخ اقدامات خائنانه آنها را دیده بود، نمیتوانست مجدد چنین اجازهای به آنها بدهد تا در لوای تجمع، اقدامات آشوبگرانه دیگری را ترتیب دهند به همین خاطر شورای عالی امنیت ملی به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ۸۸ و پیشگیری از وقوع تهدیدی دیگر علیه امینت کشور، آن هم نه برای مجازات، بلکه با عنوان اقدامات تأمینی و تربیتی تصمیم به حصر خانگی این افراد گرفت.

مشاور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان یاد آور شد: بنابر این وقتی فتنه صورت گرفت و کاسه صبر ملت بواسطه اهانت به عاشورای حسینی لبریز شد، مردم در حمایت از ولایت، در ۹ دی به میدان آمدند و حماسه ۹ دی را خلق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار