روحانی: غرب بداند بازنده تعارض با مقدسات دینی، تمدن انسانی است

رئیس جمهوری با محکومیت نفرت پراکنی در غرب به نام آزادی اظهار داشت: خشاب سلاح تعصب همواره با گلوله توهین پر شده است. علیرغم دروغ‌های مغایر با منافع ملی، در مدیریت اقتصاد، با حمایت مردم توفیق‌های بزرگی داشته‌ایم
کد خبر: ۳۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ - 21January 2015

روحانی: غرب بداند بازنده تعارض با مقدسات دینی، تمدن انسانی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت روحانی در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه اگر بتوان به نام آزادی نفرت پراکنی کرد، نمی توان جلوی خشونت به نام ایمان را گرفت، بار دیگر اهانت به پیام عظیم الشان اسلام(ص)، تعرض به مساجد و سخت گیری بر اقلیت های اسلامی در برخی کشورها را محکوم کرد و از همه مسلمانان جهان خواست اجازه ندهند کسی به اسم آنها خون بی گناهان را بریزد و آبروی پیامبر رحمت(ص) را ببرد.

روحانی گفت: وظیفه ما مسلمانان، اعتراض همگانی و مسالمتآمیز است تا همگان بدانند مسلمانان نه هویت خود را نادیده میگیرند و نه اجازه سوء استفاده از عواطف خود را به دیگران میدهند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه متأسفانه در روزهای اخیر باز هم زخمهای پنهان جهل و تعصب و خشونت سرباز کرد، اظهارداشت: خشاب سلاح تعصب همواره با گلوله توهین پر شده است و برخی به اسم آزادی تخم نفرت میپاشند و دیگران هم به اسم دین ولی با داس کشتار، کینه درو میکنند.

روحانی حضور فعال و مؤثر مسلمانان در کشورهای غربی را امری انکارناپذیر دانست و افزود: یکی از دستاوردهای چند دهه اجرای سیاست چند فرهنگگرایی در غرب، توسعه مدارا و تساهل نسبت به اقلیتهای مسلمان است که متأسفانه در گرد و غبار ناشی از موج جدید اسلامهراسی و بیگانهستیزی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: این هشدار جدی به جهان غرب هم ضروری است که بازنده بزرگ این تعارضها تمدن انسانی است. تمدن امروز وامدار همه ادیان ابراهیمی یعنی یهودیت ، مسیحیت و اسلام است. اگر مخالفت با یک اقلیت جرمی بزرگ تلقی شود ولی با توهین به مقدسات اقلیتی دیگر مدارا شود، نمیتوان از آنان، انتظار تحمل داشت.

روحانی با تاکید بر اینکه نگاه قدسی مسلمانان سراسر جهان به پیامبر بزرگوار اسلام بسیار فراتر از درک کسانی است که به اصطلاح از آزادی بیان دفاع میکنند ولی حرمت عقاید و ایمانها را پاس نمیدارند، گفت: ما مسلمانان حضرت محمد(ص) را نه فرزند خدا که بنده او میدانیم ولی باور داریم که او محبوبترین بنده خداست. او که رحمه للعالمین است و مظهر لطف الهی، او که متمم مکارم اخلاق و عصاره خلقت است.

رییس جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های برخی ها برای القائات سوء در جامعه اشاره کرد و افزود: در شرایط خطیر کشور عدهای به خطا و نادانسته همنوا با دشمن، القائات سوء دارند و از عدم توفیق دولت در برنامههای اقتصادی و یا از عدم تمایل سرمایهگذاری برای سرمایهگذاری در ایران سخن میگویند.

روحانی تاکید کرد: باوجود این دروغها و تشویش اذهان عمومی و حرکت مغایر با منافع ملی، دولت با اتکا به حمایت مردم در مدیریت اقتصاد کشور و شتاب رشد و توسعه توفیقات قابل ملاحظهای داشته است و حضور بسیاری از سرمایهگذاران از کشورهای مختلف در ایران و ابراز تمایل برای مشارکت در طرحهای اقتصادی نشانهای از بیاساس بودن این تبلیغات نادرست است.

رییس جمهوری اظهارداشت: دولت با حفظ اصول و ارزشهای انقلاب، در تعامل سازنده با جهان به پیش میرود و فرزندان ملت با جدیت فراوان این مسئولیت مهم را با درایت و هوشمندی به پیش میبرند.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت استان های حاشیه خلیج فارس و سواحل مکران برای توسعه و پیشرفت کشور گفت: استانهای جنوبی بویژه استان هایی که دارای بنادر مهم و استراتژیک هستند و به راهآهن سراسری کشور متصل می شوند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند که با اتصال به آب های آزاد جهان به توسعه صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاها در منطقه و کل کشور کمک می کنند.

روحانی با بیان اینکه سواحل خلیج فارس، مکران و جزایر این منطقه شرایط بسیار آمادهای برای توسعه دارند، گفت: در این راستا دولت طرح های بسیار بزرگی برای جاده سازی در جنوب کشور در دست اقدام دارد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر گفت: در این سفر تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه بنادر اتخاذ شدکه ظرفیت بندر بوشهر را به بیش از دو برابر افزایش میدهد.
دکتر روحانی درخصوص برنامه دولت برای توسعه استان هرمزگان نیز اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، تحول بسیار بزرگی برای حمل و نقل کالا، صادرات و واردات، در بندرعباس در مسیر تحقق است.

روحانی به پتاسیل بالای گردشگری در سواحل خلیج فارس و مکران اشاره کرد و گفت: در طول تمامی سواحل جنوبی کشور با مکان یابی برای تاسیس شهرهای جدید و دهکدههای توریستی می توان ظرفیت های گردشگری در این مناطق را افزایش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار