بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 6 بهمن

ششم بهمن سال 60 سندی دیگر از مقاومت دیار علویان است

در بخشی از بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 6 بهمن آمده است: در روز 6 بهمن ماه حضور آحاد مردم در میدان دفاع از حریم ارزش‌های انقلاب و مقابله با منافقان سبب گردید تا نامی ارزنده چون هزارسنگر برای مردم این خطه به یادگار ماند و سندی از مقاومت مردم ایران در دیار علویان شکل گیرد.
کد خبر: ۳۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ - 24January 2015

ششم بهمن سال 60 سندی دیگر از مقاومت دیار علویان است

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس  از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن آمل بیانیه ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران شاهد حوادث و وقایع گوناگونی است که دشمنان به منظور مقابله با نظام اسلامی تدارک دیدند که یکی از آنها حادثه 6 بهمن سال 60 بود، تإکید شد: حماسه اسلامی ۶بهمن آمل در سال 1360حماسه ای ماندگار از حضور مردم ولایتمدار آمل در صحنه ی نبرد حق علیه باطل بوده است.

این بیانیه آمل را جزو نخستین شهرهایی اعلام کرد که در سال 1357(هـ.ش) با اعلام جمهوری و استقلال، ارتباط خود را از رژیم پهلوی قطع کرد و مردم شهر و روستاها کنترل ورود و خروج و تأمین امنیت و نظم شهر را توسط هستههای مردمی متشکل از جوانان سلحشور شهر و روستاها به عهده گرفتند و بدین طریق، زودتر از بسیاری از شهرها از دولت طاغوت نجات پیدا کردند.

در بخش دیگر این بیانیه اضافه شد: در ۶ بهمن مردم آمل با حرکت حماسی و خودجوش خود بار دیگر درایت خود را در عرصه ی نبرد های داخلی و از بین بردن توطئه های دشمنان نشان دادند و نگذاشتند که منافقین وکمونیست ها که در پی تسخیر شهر آمل و بهدنبال آن تسخیر شهرهای شمالی کشور را داشتند از بین ببرند.

در ادامه ی این بیانیه آمده است: در روز 6 بهمن ماه حضور آحاد مردم در میدان دفاع از حریم ارزشهای انقلاب و مقابله با منافقان سبب گردید تا نامی ارزنده چون هزارسنگر برای مردم این خطه به یادگار ماند و سندی از مقاومت مردم ایران در دیار علویان شکل گیرد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه بیان کرد: مردم غیور آمل در عرض چند ساعت هزارسنگر در شهر به پا کردند که به این سبب این شهر نام هزار سنگر گرفت.

 در بخش دیگر این بیانیه آمده است: این واقعه آنقدرمهم بود که رهبرکبیر انقلاب در وصیتنامه خود درباره این حماسه اسلامی چنین فرمودند: من ازشهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکرمی کنم و دیدید که مردم آمل چه به روزتان آوردند.

این بیانیه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در این خصوص ادامه داد:همچنین مقام معظم رهبری می فرمایند: نباید اجازه دادکه این خاطره های پرشکوه، اینحوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب درذهن ها کمرنگ شود.نسل جوان ما باید این خاطره هارا بشناسد و بتوانند آن را تحلیل کنند و آن را چراغ راهآینده پرماجرای خود و هدف بلند خود قراردهند.

 در ادامه این بیانیه با اشاره به شهادت 40 تن از مردم غیور آمل در این حماسه اسلامی تصریح شد: این اتفاق کوچکی نیست که در یک روز۴۰شهید از بهترین عزیزان شهرستان آمل به شهادت رسیدند و با افتخار می توان گفت: مردم آمل با این عمل قهرمانانه خود ضمن تقدیم ۴۰شهید به درگاه خداوند متعال، افتخار ابدی را در پرتو جمهوری اسلامی برای خود و خطهشمال آفریدند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در پایان  شمن گرامیداشت سی و سومین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل در سال 1360، افزود: امروز و در شرایط کنونی که دشمنان در راستای تهاجم فرهنگی از هر حربهای به منظور آسیب رساندن به ارزشها بهره میگیرند همگان وظیفه دارند با تبیین ارزنده حماسههای ماندگار انقلاب همچون 6 بهمن سال 60 آمل از داشتههای گران قدر خود که میتواند نقش بیبدیلی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، دفاع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار