آسمان روی شانه آب؛

همراه با شهید عبدا... عیسی پور به بهانه گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد

با شدت گرفتن ماجرای حصر سوسنگرد و صدور فرمان تاریخی قائد عظیم الشأن حضرت امام خمینی (‌رض )‌ مبنی بر شکسته شدن حصر سوسنگرد، این سرباز فروتن ولایتمدار، گوش دل به فرمان ولی و فرمانده خود سپرده و همراه با یازده تن از دوستان انقلابی اش به سوسنگرد رفت.
کد خبر: ۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲ - 17November 2013

همراه با شهید عبدا... عیسی پور به بهانه گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد

خبرگزاری دفاع مقدس: شهید عبدا... عیسی پور در پنجم خرداد سال 1334 هـ ش در روستای کاکرود از توابع شهرستان رودسر دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات ابتدایی، را در همان شهرستان سپری نمود و جهت ادامه تحصیل راهی تهران شد و پس از  اخذ دیپلم وارد نیروی هوایی ارتش گردید. او یکی از شیفتگان و دلبستگان نهضت امام خمینی (ره )بود که در فضای استبداد رژیم سلطنت و جائر پهلوی ، به فعالیت مخفیانه انقلابی می پرداخت.

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، شهید عبدا... عیسی پور به همراه شماری از دوستان انقلابی اش، به عضویت انجمن اسلامی نیروی هوایی ارتش درآمد. این انجمن تقریباً اداره همه امور انقلابی ارتش را بر عهده داشت و شهید عیسی پور یکی از کسانی بود که در راه به ثمر نشستن ارزش های اسلامی در ارتش سر از پا نمی شناخت.


همسرش می گوید: «در زمان شاه ایشان خیلی با رژیم مخالف بود با اینکه ارتشی بود، مبارزه می کرد. حتی چند بار هم می خواست ایشان بیرون بیاید. بعد که دیگر زمان انقلاب شد. خودش فعالیت های زیادی داشت، چه بیرون از ارتش و چه داخل ارتش. به صورتی که در راهپیمایی های زیادی شرکت می کرد، حتی من و بچه مان هم می رفتیم.

زمانی که به پیروزی رسید، در حدود شش ماه بعدش انجمن اسلامی نیروی هوایی از ایشان دعوت کردند که در آنجا کار کند و اینقدر فعال بودند که بیشتر وقت ها منزل نمی آمدند و اگر هم یک موقع از ایشان سوال می کردم در جواب می گفتند که چون من در راه اسلام کار می کنم، شما باید یک کم صبر و تحمل داشته باشید و از دیر آمدن من زیاد ناراحت نباشید و واقعاً هم چون در راه اسلام خدمت می کرد من خیلی صبور بودم و اصلاً از ایشان که چرا نمی آیی و دیر می آئی، و اینها هیچ سوالی نمی کردم».


شهید عبدا... عیسی پور یکی از اعضای موثر در کشف و دستگیری عوامل کودتای نافرجام نقاب (پایگاه هوایی شهید نوژه) بود.خانم مرضیه شهریاری ، همسر ارجمند این شهید بزرگوار می گوید: «ایشان خیلی در کشف آن کودتا مؤثر بودند، به صورتیکه بدون اینکه به من خبر دهند، قبلاًخودشان فعالیت می کردند و درست زمانی که می خواستند آنها را بگیرند ایشان درحدود 3 یا 4 روز خانه نیامده بودند. من واقعاً کلافه شده بودم که ایشان به منزل نیامده و خبری هم از ایشان ندارم و بعد که بعد از چهار پنج روز به منزل آمدند برای من تعریف کردند که در کشف کودتا مؤثر بودیم و یکی از کسانی  بودیم که اینها را دستگیر کردیم. بعد بخاطر همین فعالیتی که ایشان داشتند خواستند به ایشان درجه تشویقی بدهند که قبول نکردند. حتی من به ایشان گفتم چرا ...؟ گفتند، ما به خاطر اسلام و راه امام خمینی این کار را کردیم و به خاطر درجه و مقام و اینها این کار را نکردیم».
 

با شدت گرفتن ماجرای حصر سوسنگرد و صدور فرمان تاریخی قائد عظیم الشأن حضرت امام خمینی (رض ) مبنی بر شکسته شدن حصر سوسنگرد، این سرباز فروتن ولایتمدار، گوش دل به فرمان ولی و فرمانده خود سپرده و همراه با یازده تن از دوستان انقلابی اش به سوسنگرد رفت. سرهنگ سید کاظم فرتاش فرماندار نظامی وقت سوسنگرد می گوید: «از آنجا که من با این شهید بزرگوار و گروه شان آشنایی داشتم ، وقتی دیدم ، از نظر نیروهای نظامی و کار کشته در مضیقه هستیم از اینها خواستم بیایند سوسنگرد.

این شهید همراه با ده تن از بچه های نیروی هوایی آمدند . از آنجا که شهید عبدا... عیسی پور فردی انقلابی و تیزهوش بود او را به عنوان رئیس رکن سوم و مسئول عملیات انتخاب کردم . این شهید خیلی در آن شهر زحمت کشید . یک روز بیمارستان شهر را بمباران کردند ، پزشک متخصص بیمارستان هم شهید شده بود . شهید عبدا... عیسی پور برای کمک به مجروحان به بیمارستان رفت . همان جا ترکشی به سرش اصابت کرد و از ناحیه سر زخمی شد.


او تلاش زیادی برای انتقال مجروحان از بیمارستان و بردن آنها به اهواز کرد . بالاخره با مشقت زیاد قایقی پیدا می کند و مجروحان را چند تا چند تا سوار می کند می فرستد . در یکی از این اعزام مجروحان خمپاره ای به قایق اصابت و ترکش آن به شهید عیسی پور  برخورد می کند و همان جا شهید می شود».


شهید عبدالله عیسی پور همزبان با شکست حصر سوسنگرد و مصادف با روز تاسوعای حسینی در آبان ماه 59 به شهادت رسید تا پاداش مجاهدت بی دریغش را از خداوند کریم دریافت کند .پیکر او سه روز بر شانه آب های کرخه تشییع شد و بعد از آن اورا از آب گرفتند و برای تشییع به تهران بردند و در قطعه 26 بهشت زهرا به خاک سپردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار