آیت الله موسوی جزایری:

نقش عشایر در آزادسازی سوسنگرد تاریخی و حماسی بود

امام جمعه اهواز گفت: نقش عشایر در استقبال از رزمندگان اسلام وحمایت از آنان در حماسه آزادسازی سوسنگرد تاریخ وحماسی بود.
کد خبر: ۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸ - 16November 2013

نقش عشایر در آزادسازی سوسنگرد تاریخی و حماسی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد اظهار کرد: نقش عشایر در استقبال از رزمندگان اسلام وحمایت از آنان در حماسه آزادسازی سوسنگرد تاریخ وحماسی بود.

آیت الله موسوی جزایری افزود: درکنار نیروهای سپاه و ارتش این همکاری وحمایت عشایر بود که موجب شکست مفتضحانه نیروهای دشمن شد و باعث توقف پیشروی دشمن به مناطق داخلی تر و تصرف اهواز شد.

وی با اشاره به اهمیت حماسه آزادسازی سوسنگرد افزود: رهبری با هوشیاری دستور آزادسازی این منطقه مهم را دادند زیرا اگر پس از سوسنگرد، اهواز سقوط می کرد سرنوشت جنگ به گونه دیگری رقم میخورد.

امام جمعه اهواز دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی از نقش بی بدیل این شخصیت عالم وفرزانه در ارتقای علم فلسفه و تفسیردر مکتب تشیع تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: ایشان درباب فلسفه وحکمت وتفسیر ونیز مقایسه فلسفه اسلام با غرب ونقد فلسفه غرب تلاشهای بسیاری نمود ودستاوردهای بسیار گرانبهایی نیز داشت.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه خوب است که دانشگاهیان ما دراین زمینه از دستاوردهای علمی این علامه فقید بهره گیرند، ادامه داد: وی همچنین شاگردانی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی وشهید مفتح را داشتند که از فضلای سرامد تشیع وحوزه علمیه قم بودند.

وی همچنین نوشتن تفسیر المیزان را یکی ازافتخارات این دانشمند برشمرد وگفت: ایشان زحمات طاقت فرسایی برای تدوین این آثار و ارتقای علوم مذکور متحمل شدند وتوانستند کمک شایانی به رشد علمی این علوم در حوزه علمیه قم کنند.

خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز ارتحال علامه محمدتقی جعفری اشاره کرد و گفت: ایشان نیز از عالمان شاخص تشیع بودند که 120اثر از جمله شرح ایشان بر نهج البلاغه و شرحی برمثنوی معنوی برجای مانده که بسیار پربار وحکیمانه است.

آیت الله جزایری همچنین در پایان از برگزاری مجالس پرشکوه سوگواری امام حسین(ع)و یاران باوفایش در مناطق مختلف استان خوزستان تقدیر کرد.

نظر شما
پربیننده ها