حجت ­الاسلام و المسلمین پناهیان در مشهد:

خطرهای زیادی در کمین ماست/ گذشتن از خون شهدای مدافع حرم از فتنه ۸۸ بدتر است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز تازه کشور ما شهید می ­دهد و بدن­های مطهرشان به شهرها می­ آیند معلوم می­ شود که خطرهای بیشتری در کمین ما است و این شهدای مدافع می­ آیند که دست ما را بگیرند.
کد خبر: ۶۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ - 08February 2016

خطرهای زیادی در کمین ماست/ گذشتن از خون شهدای مدافع حرم از فتنه ۸۸ بدتر است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، آئین وداع با پیکرهای مطهر سردار شهید قاجاریان و رضایی در جامعه الحسین (ع) هیئت رزمندگان اسلام در مشهد مقدس برگزار شد.

مردم مشهد مقدس با حضور پرشور خود در این مراسم با آرمانهای شهدا بار دیگر تجدید میثاق کردند و یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه این دو شهید والامقام را گرامی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در سخنانی به اهمیت کاری که مدافعان حرم در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی انجام دادهاند پرداخت و اظهار داشت: ما در محاسباتی که برای ظهور، آخرالزمان انجام میدهیم به این نتیجه میرسیم که هر چه به آستانه ظهور نزدیک میشویم باید ظلم­ها افزایش پیدا کند و مظلومیت­ها بیشتر شود و غربت دین فراوانتر بشود.

وی افزود: با اینکه ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و کل منطقه تحت تأثیر مقاومت است اما در عین حال، غربتها به صورت فزایندهای بیشتر شده است. ما همان قوم مظلومی هستیم که مقاومت و ایستادگی میکنیم و این مظلومیت هیچ منافاتی با اقتدار جمهوری اسلامی ندارد.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: در روایت آمده است مرگ در غربت به منزله شهادت است. حال اگر در غربت کسی به شهادت برسد اجر و ثواب مضاعفی برده است.

پناهیان در بخش دیگری از سخنانش با شاره به سردار شهید قاجاریان گفت: کسی که سابقه دفاع مقدس دارد در کسوت فرماندهی در جمع جوانان مدافع حرم حاضر میشود که خود این دلگرمی برای آنان میشود. در مدت حضور او و دیگر همرزمانش یک شهر به نام حضرت زهرا (س)  که چهار سال در محاصره بوده با تدابیر فرماندهان میدانی طرح آزادسازی آن ریخته میشود و شهر آزاد میشود. بعد از شنیدن خبرآزادسازی شهید قاجاریان میگوید راحت شدیم ای کاش نام ما را هم جزو مجاهدینی که در آزادسازی این شهر نقش داشتند ثبت میکردند در همان لحظه به آنها اطلاع میدهند که هنوز در منطقهای درگیری است و آنها برای شناسایی به آن جا میروند که منجر به شهادت او میشود آنها با این شهادت به اوج رسیدند و ما حسرت آنها را خواهیم خورد.

وی ادامه داد: چه افتخاری از آن بالاتر که روز قیامت این شهدا فریاد میزنند که یا فاطمه (س) ما برای آزادسازی شهری که به نام تو بود جان خود را فدا کردیم.

پناهیان متذکر شد: مبادا در تشییع شهدا شرکت کنیم ولی مرگ ما را شهادت قرار ندهند. مبادا برای امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) گریه کنیم  و خدا شهادت را نصیب ما نکند.   

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: خانواده شهیدان شما عمری برای حضرت زینب (س) گریه کردید، حالا عقیله بنی هاشم در سوگ عزیزان شما که مدافعان حرم هستند میگرید. شما در قیامت خواهید دید که فرزندان شهیدتان ملازمان بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) هستند و این مجاهدین دورتا دور خانم را  میگیرند و وارد بهشت میشوند. اینها فدای دین شدند و عظمت را برای ما آفریدند.

وی افزود: ما ابدان مطهر شهدا را بعد از سی سال به شهرها میآوریم و معتقدیم که آنها ما را یاری میکنند و الحق در برهههای مختلفی ما را کمک کردند و به ما نصرت رساندند و آمدند و به ما قدرت دادند. تازه کشور ما شهید میدهد و بدن­های مطهرشان به شهرها میآیند معلوم میشود که خطرهای بیشتری در کمین ما است و این شهدای مدافع میآیند که دست ما را بگیرند.

پناهیان در ادامه به جریاناتی که با خط شهادت زاویه دارند اشاره کرد و یادآور شد: بعضی سیاست بازها در این کشور هستند که وقتی تروریستها به سوریه حمله کردند و مردم به دفاع برخاستند گفتند بشار اسد مردم را میکشد. همین افراد در عین جهالت و نادانی وقتی روسیه مواضع تروریستها را بمباران کرد مخالفت کردند و مواضعی مانند آمریکاییها گرفتند. چقدر همسویی با داعشی های تروریست؟ گذشتن از خون شهدای مدافع حرم از فتنه ۸۸ بدتر است.

وی در پایان گفت: این شهدا علامتشان این است که راه مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان ادامه خواهد داشت و نصرت الهی از آن یاری کنندگان جبهه مقاومت و پایداری است. این شهدای والامقام به ما نشان دادند که در اوج غربت و مظلومیت اقتدار اسلام را در بالاترین حد ارتقا دادهاند.

در ابتدای این مراسم زیارت عاشورای اباعبدالحسین (ع) قرائت شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار