با فاتحان نبل­ والزهرا /3

شهید احمد رضایی درس ولایتمداری را از یاران سیدالشهدا آموخته بود

حجت السلام مهدی رضایی گفت: شهید رضایی سه وصیتنامه نوشته است. شاه بیت جملات و کلمات او در این وصایا که الهام گرفته از صحرای کربلا است، جریان وهب و ولایتمداری سربازان و اصحاب سیدالشهدا(ع) است.
کد خبر: ۷۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ - 02April 2016

شهید احمد رضایی درس ولایتمداری را از یاران سیدالشهدا آموخته بود

به گزارش دفاع پرس از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رضایی مدیر گروه ادبیات عرب مدرسه عالی نواب و برادر شهید سروان پاسدار احمد رضایی ، جمعی تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) در عملیات آزادسازی نبل­ والزهرا، در گفتگویی اظهار داشت: شهید احمد رضایی متولد1365/1/1 بود و در تاریخ 1394/11/14 به شهادت رسید.

وی افزود: اما شناسنامه واقعی احمد نشانگر چیز دیگری است. این شناسنامه اول فروردین1365 را زمان تولد او نمی­ داند بلکه 14 بهمن 1394 زمان تولد اوست در حقیقت احمد در سرزمین دمشق، شهر حلب و در عملیات آزادسازی شهرک نبل­والزهرا به دنیا آمد. با این مطلب از این فرمایش شهید آیت الله بهشتی الهام می­ گیریم که شهدا را از دست نداده ­ایم بلکه آنها را به دست آورده­ ایم.

 احمد با شهادت خود بین المللی شد

رضایی خاطر نشان کرد: شهادت احمد، ما را متوجه چند مسئله کرد. اول اینکه او با شهادت خود بین ­المللی شد، یعنی در منطقه کوهسرخ کاشمر، نیشابور، تهران و دمشق ذکر و خاطره او جاری و ساری و زنده شد . شاهد این مطلب با یک بررسی اجمالی این است که شهید رضایی از دمشق تا روستاهایی که در مسیر زادگاهش قرار داشت 12 مرتبه تشییع شد. و اما دومین مطلب این است که کسانی که رنگ و بوی الهی دارند قبل از شهادت ، این مسئله به آنها الهام می­ شود و آنها نیر به یک زبانی با اطرافیان خود وداع می­ کنند و حرف آخر را می ­زنند.  

شاه بیت وصایای احمد ولایتمداری است

مدیر گروه ادبیات عرب مدرسه عالی نواب ادامه داد: شهید رضایی سه وصیتنامه نوشته است . شاه بیت جملات و کلمات او در این وصایا که الهام گرفته از صحرای کربلا است جریان وهب و ولایتمداری سربازان و اصحاب سیدالشهدا(ع) است که آنها را به تصویر کشیده است. لذا او در اثنای وصیتنامه­ اش جمله­ ای از رهبر معظم انقلاب امام خامنه ­ای نقل می­ کند که ایشان می­ فرمایند سوریه باید حفظ شود.

همچنین هنگام وداع و اعزام از نیشابور مصاحبه ­ای با پرسنل تیپ21 امام رضا(ع) دارد که با زبان بسیار واضح، گویا و با شور تمام می­ گوید: افتخار می­ کنم که به فرمان رهبرم لبیک می­ گویم و امیدوارم در این سفر مثمر ثمر باشم.

شهادت احمد در عین فقدان توأم با عزت بود

رضایی تأکید کرد: مسئله دیگری که سبب شد شهادت احمد برای ما تلنگری باشد این بود که فقدان او برای خانواده ما خیلی سخت و غم­انگیز و دردآور بود اما این وضعیت توأم با احساس عزت، افتخار و غرور بود.

وی در پایان گفت: شهید احمد رضایی در روستای محروم و دور دست اوندر از توابع بخش کوهسرخ چهارمین شهید خانواده رضایی بود که به پاس حق­ شناسی و ذکر یاد و نام شهدا که به تعبیر مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست فرصت را مغتنم می­ شمارم و به اسامی آنها اشاره می­ کنم. اولین شهید پاسدار شهید یحیی رضایی عموی شهید، دومین شهید پاسدار شهید مرتضی رضایی پسر عموی شهید، سومین شهید شعبان رضایی پسر عموی شهید و چهارمین شهید نیز شهید مدافع حرم احمد رضایی است. امیدوارم که بتوانیم رهرو راه شهدا باشیم و آن مسیری که شهدا برای ما ترسیم کردند در آن گام برداشته و خدمت کنیم.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار