علیقلی:

کربلای ۵ ماشین جنگی صدام را منهدم کرد/ صدور قطعنامه ۵۹۸ نتیجه موفقیت این عملیات بود

مسوول تبلیغات لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به وظایف واحد تبلیغات در عملیات کربلای ۵ گفت: ثبت وقایع عملیات را عکاسان و تصویربرداران دفاع مقدس بر عهده داشتند و از دست‌آوردهای این عملیات، کوتاه آمدن دشمن بود.
کد خبر: ۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ - 08January 2014

کربلای ۵ ماشین جنگی صدام را منهدم کرد/ صدور قطعنامه ۵۹۸ نتیجه موفقیت این عملیات بود

جواد علیقلی مسوول تبلیغات لشگر۲۷رسول الله در دوران جنگ تحمیلی، در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به سابقه حضورش در عملیات کربلای ۴ و ۵ اظهار کرد: مسئول تبلیغات در هر لشگر وظیفه تقویت روحیه و بالا بردن انگیزه رزمندگان و از سوی دیگر وظیفه ثبت وقایع دفاع مقدس را بر عهده داشت، به طوری که میتوان گفت حدود ۷۵ درصد آثار دفاع مقدس ازسوی رزمندگان واحد تبلیغات تهیه و جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ عکاس و چند تصویربردار در واحد تبلیغات لشکر حضرت رسول (ص) در عملیات کربلای ۵ همکاری میکردند، افزود: فعالیت این گروه به سه مرحله قبل از عملیات، حین عملیات و پس از عملیات تقسیم میشد، قبل از عملیات عکاسان و تصویربرداران سوژههای خاص از نماز وآموزش رزمندگان را ثبت میکردند و در حین عملیات عکاسان به همراه یک کمک در عملیات حضور پیدا کرده و بلافاصله پس از عکاسی فیلمها برای ظهوربه عقب انتقال داده میشد وپس از عملیات حال وهوای رزمندگان مجروحان وشهدا در قالب عکس ثبت میشد.

علیقلی گفت: برخی ازعکاسان واحد تبلیغات در عملیات کربلای ۵ همچون مهدی فلاحتپور وسعید جانبازی به شهادت رسیدند ومرتضی طهماسبی از ناحیه چشم مجروح شد.

مسوول تبلیغات لشگر حضرت رسول با اشاره به مهمترین ویژگی عملیات کربلای ۵ نسبت به سایر عملیاتهای دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس سه نقطه برای حمله به عراق درنظرگرفته شده بود، که شامل شمال عراق که مرکز نظامی آن سلیمانیه بود، مرکزعراق بغداد که در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر۱ موردهجوم قرار گرفت و بصره جنوب عراق که مرکز اقتصادی و آمد و شد تجاری این کشور محسوب میشد، که عملیاتهای خیبر، رمضان، بدر وکربلای ۵ با هدف بستن راه اقتصادی عراق انجام گرفت اما عملیات کربلای ۵ بسیار فراگیر بوده و چندین لشگر در این عملیات حضور داشتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با معرفی برخی از آثار و نتایج این عملیات گفت: تا قبل از وقوع عملیات کربلای ۵ قطعنامههای مختلقی بر ضد ایران صادر میشد اما پس از اجرای این عملیات بود که صدور قطعنامه ۵۹۸ از سوی شورای امنیت در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این قطعنامه نیز کاملا به نفع ایران نبود اما پیشرویهای رزمندگان در این عملیات تا نزدیکیهای بصره عراق و شریکان اصلیش که همان دول عربی وغربی بودند را به وحشت انداخت چرا که نیروهای ایرانی در مقابل گستردگی حملات و تجهیزات نیروهای عراقی ایستادگی کردند و ماشین جنگ صدام را از کار انداختند.

علیقلی ادامه داد: پیشروی رزمندگان در این عملیات تا آنجا بود که با چشم غیر مسلح شهر بصره دیده میشد و سرانجام یک سال و نیم پس از این عملیات در۲۷ تیر سال ۶۹ قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل صادر شد اگر چه رزمندگان کاملا از مفاد این قطعنامه راضی نبودند اما این اتفاق به معنی کوتاه آمدن دشمن وترس آنها از جمهوری اسلامی بود.


جنگ ایران و عراق جنگ میان ایران و جهان کفر بود


مسوول تبلیغات لشگر حضرت رسول (ص) گفت: اگرچه به ظاهر جنگ میان ایران و عراق در گرفت اما در واقع تمام کشورهای عربی وغربی با حمایت آمریکا از صدام حمایت میکردند به طوری که در ابتدای جنگ، عراق ۴۰۰ فروند هواپیما داشت و در انتهای جنگ این آمار به ۷۰۰ هواپیما ارتقا پیدا کرد واین در حالی بود که در کربلای ۵ حدود ۵۰ هواپیمای دشمن و در والفجر۸ حدود ۷۰ هواپیمای رژیم بعث توسط نیروهای ایرانی ساقط شد پس میتوان گفت ارتش عراق دائم در حال تجهیز نظامی از سوی دول غربی وعربی بوده است.

وی تصریح کرد: حضور اسرا از ۳۳ کشور دنیا در ایران، جنازه زنان مستشار فرانسوی و سایر ملیتها گواه این است که همه کشورها صدام را در این جنگ یاری میدادند ودول عربی با دلارهای نفتی خود و آمریکا و اروپا با تجهیزات نظامی و اطلاعات ماهوارهای در جنگ بر علیه ایران شرکت داشتند.

علیقلی با اشاره به رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان تبعیت محض از امام راحل داشتند و چنانچه معتقد بودند حرف ایشان مانند حرف پیامبر (ص) حجت است؛ آنها در کربلای ۵ با کمال معنویت و کمال تدین و تبعیت از ولایت با دشمن متجاوز میجنگیدند و با آنکه معاون صدام با تمام قوا در بصره آتش برسر رزمندگان میبارید نیروهای ایرانی تا نزدیکیهای این شهر پیش رفتند.

مسوول تبلیغات لشگرحضرت رسول گفت: امام راحل در فرمایشات خود تاکید میکردند که «فرزندان انقلابی من بغض خود را نسبت به دشمنان جهان اسلام در سینه نگه دارید» ازاین رو رزمندگان دراین عملیات جلوی صدام که منادی کفربود ایستادگی کردند.

وی با اشاره به زورگوییهای استکبار جهانی در شرایط کنونی گفت: تمام بهانه جوییها برای مذاکرات ژنو وتهدید شمردن ایران در منطقه به دلیل ترس از اسلام ناب است در صورتی که کشورهای عربی همچون عربستان سعودی با وجود اسلام امریکایی حقوق بشر را زیر پا میگذارند و زنان از حقوق اولیه خود محروم هستند از افترای کشورهای غربی در امان هستند، از این رو تا زمانی که ایران با اسلام باشد دشمنی جهان کفر برعلیه ایران ادامه دارد.

علیقلی در پایان گفت: همانطور که دشمن قدم به قدم به مانزدیک میشود ما نیز فشنگهای فرهنگی خود را در حملهای نرم باید به سوی آنها پرتاب کنیم وبایستی نسبت به ظلم و ستیزی که در کشورهای اروپایی نسبت به مردمانشان وارد میکنند اعتراض آشکار کنیم و فقط به دنبال دفاع از خود نباشیم.

نظر شما
پربیننده ها