مشروح/ سردار دکتر احمدی مقدم:

می‌خواهیم دفتر دفاع مقدس را به نسل‌های آینده تحویل دهیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: می‌خواهیم دفتر دفاع مقدس را کامل کرده و به نسل‌های آینده تحویل دهیم. همه باید کمک کنند و نیروی انتظامی نیز به سهم خود به ثبت حضور نیرو‌هایش در دفاع مقدس می‌پردازد.
کد خبر: ۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲ - 12January 2014

می‌خواهیم دفتر دفاع مقدس را به نسل‌های آینده تحویل دهیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در همایش سراسری مدیران و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اظهار داشت: بیان صحیح مفاهیم دفاع مقدس کاری بس دشوار است و تحقق این هدف، قلمها و بیانهای موثری را میطلبد.

وی با اشاره به ضرورت ثبت افتخارات دفاع مقدس در تاریخ گفت: حضرت علی (ع) به مطالعه تاریخ توصیه فرموده و تسلط به تاریخ را یک عمر مجدد دانستهاند؛ بنابراین ثبت تاریخ و تحلیل حوادث آن به شناخت قوانین و قواعد پایدار صرف نظر از نوع حادثه کمک شایانی میکند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از پردههای درخشان تاریخ کشور ماست، افزود: در طول تاریخ مردم ما در تمام جنگها در صحنه بودند و در دفاع مقدس نیز در اوج دوران جنگ سرد و در حالی که نظام شرق و غرب مشغول جنگ گسترده بود، ضد نظام جمهوری اسلامی متحد شدند. اما مردم ما توانستند استکبار را با تمام قدرتش شکست دهد.

فرمانده دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: دشمن در شرایطی به ما حمله کرد که مشکلات فراوان داخلی از جمله حضور نفوذیها و تحریمهای گسترده تمام کشور را فرا گرفته بود و انقلاب در حالتی اضطراری قرار داشت. در جبهه مقابل دشمن با کمکهای گسترده نظامی و تغذیه صدام به وسیله سلاحها و کمکهای گسترده مالی زمینه حمله نظامی به کشور ما را فراهم میکرد و به روزترین سلاحهای شرق و غرب در اختیار صدام قرار داشت.

وی افزود: بسیاری از جنگهایی که در دنیا روی میدهند، ماهیت دینی و اعتقادی ندارند، اما دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران نشان داد ایمان و اعتقاد، مهمترین سلاح در برابر استکبار جهانی است.

سردار احمدی مقدم گفت: ثبت و انتقال مفاهیم دفاع مقدس جزء مهمترین کارهایی است که باید انجام شود. زیرا هر چه از دوران دفاع مقدس میگذرد، خاطرات کمرنگتر شده و از اذهان محو میشوند.

فرمانده نیروی انتظامی، مفاهیم دفاع مقدس را گنجهای عظیم انقلاب دانست و تصریح کرد: رزمندگان، فرماندهان و خانوادههای شهدا که یادگاران دفاع مقدس هستند، منابع دست اول ما محسوب میشوند و باید بهره کافی را از آنان ببریم.

وی استفاده از زبان هنر در اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: در قالب یک فیلم یا داستان و دیگر ابزارهای رسانهای میتوان با محور قرار دادن زندگی یک فرد موثر در دفاع مقدس، ابعاد مختلف آن را به جامعه معرفی کرد. داستانهای ارزندهای مثل "پایی که جاماند" و "دسته یک" اطلاعاتی از عملیاتها را در اختیار مخاطب قرار میدهند که بیانگر این است که میتوان از زوایای مختلف به دفاع مقدس نگاه کرد.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوریهای روز برای نشر آثار دفاع مقدس، گفت: پراکندگی اطلاعات و مصاحبههای فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس به حدی است که دسترسی به یک منبع موثق به سادگی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به ضرورت حرکت سازمان یافته در این مسیر افزود: متاسفانه بیشتر جشنوارهها و یادوارهها جنبه ترویجی و تبلیغی پیدا کرده و بر اصول و قاعده خاصی استوار نیستند.

فرمانده نیروی انتظامی با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین کربلای ۵ با بیان خاطرهای از آن دوران گفت: در عملیات کربلای ۵ جزء رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا بودم که در جریان بمباران هوایی دشمن بعثی مجروح و به بیمارستان منتقل شدم.

وی ادامه داد: شرایط دفاع مقدس در آن برهه، شرایط سختی بود و اولین قطعنامهها و امتیازها برای ایران، بعد از عملیات کربلای ۵ به دست آمد.

سردار احمدی مقدم در پایان اظهار داشت: میخواهیم دفتر دفاع مقدس را کامل کرده و به نسلهای آینده تحویل دهیم. همه باید کمک کنند و نیروی انتظامی نیز به سهم خود به ثبت حضور نیروهایش در دفاع مقدس میپردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار