حجت‌الاسلام مصلحی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

کنفرانس ژنو۲ بدون حضور ایران بی‌نتیجه خواهد بود/ برای مقابله با برنامه‌های دشمن آماده‌ایم

وزیر سابق اطلاعات گفت: یکی از دلایل جدی احتمال شکست در کنفرانس ژنو۲ این است که‌‌ همان گروه‌هایی که بخشی از آن‌ها دست‌پرورده خود غرب هستند، بین خود اختلافات زیای داشته و حتی برای شرکت در این کنفرانس نیز اتفاق نظر ندارند.
کد خبر: ۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰ - 15January 2014

کنفرانس ژنو۲ بدون حضور ایران بی‌نتیجه خواهد بود/ برای مقابله با برنامه‌های دشمن آماده‌ایم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "حیدر مصلحی" وزیر سابق اطلاعات در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه جنوب غرب آسیا و طرحی آمریکاییها برای از بین بردن مقاومت در منطقه اظهار کرد: همه این طراحیها برای این است که جریانی به نام مقاومت در منطقه شکل گرفته و در حال توسعه است، اما علیرغم هجمههای سنگینی که علیه مقاومت صورت میگیرد، همچنان در حال رشد و پیشرفت است و جلو میرود.

وی با بیان اینکه مقاومت راه خود را پیدا کرده و استکبار به دنبال جلوگیری از رشد آن است، تصریح کرد: استکبار با کارهایی که انجام میدهد، هزینههایی را نیز برای مقاومت ایجاد کرده است، ولی هرچه هجمههای سنگینتری علیه مقاومت صورت میگیرد، بیانگر این است که حرکت نتیجهبخش بوده است.

وزیر اطلاعات دولت دهم به دلیل رشد مقاومت در منطقه اشاره کرد و افزود: مقاومت جریانی است که نمیتوان آن را تنها به یک مذهب منصوب دانست و آن منشا گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است که امام راحل نیز شعارشان این بود.

برای مقابله با برنامههای دشمن آمادهایم

مصلحی با اشاره به طراحی دشمن برای از بین بردن آرامش در منطقه خاطرنشان کرد: دشمن امنیت خود را در از بین آرامش این منطقه میداند. ما باید برای هر برنامه و حادثهای آمادگی، هوشیاری و بیداری لازم را داشته باشیم. دشمن نخواهد توانست به اهداف خود برسد و ما هم پیشبینیهای خودمان را برای مقابله با او طرحریزی کردهایم.

کنفرانس ژنو۲ بدون حضور ایران بینتیجه خواهد بود

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تلاش آمریکا برای عدم حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ تاکید کرد: این کنفرانس نتیجهای ندارد؛ به ایندلیل که موضوع سوریه یک مسئلهٔ سوری ـ سوری است و تصمیمگیری برای آن باید در خود سوریه و توسط مردم انجام شود.

وی افزود: اینکه استکبار به میدان بیاید و بگوید من همه کاره دنیای بشری هستم و برای جهان بشری تصمیم میگیرم، در حال حاضر جواب نخواهد داد و مقاومت نیز در منطقه اجازه چنین کاری را به غرب نمیدهد.

مصلحی اذعان کرد: یکی از دلایل جدی احتمال شکست در کنفرانس ژنو۲ این است که همان گروههایی که بخشی از آنها دستپرورده خود غرب هستند، بین خود اختلافات زیای دارند و حتی برای شرکت در این کنفرانس نیز اتحاد نظر ندارند. این موضوع خود این بیانگر این است که این کنفرانس نتیجهای نخواهد داشت.

گسترش ارزشهای دفاع مقدس جنگ نرم دشمن را نقش بر آب میکند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به لزوم مقابله با جنگ نرم اظهار کرد: همچنان که تاثیر دوران دفاع مقدس موجب شد در مقابله با توطئههای استکبار و در آن جنگ سخت با موفقیت جلو برویم، ارزشهای دفاع مقدس نیز برای اینکه بتوان جنگ نرم و برنامهها و اهداف آن را نقش بر آب کرد، تاثیرگذار است.

مصلحی با بیان اینکه ما باید ارزشهای دفاع مقدس را در جامعه حاکم کنیم و به موضوعات ایثارگری و جهاد بپردازیم، تصریح کرد: جهاد به معنای به دست گرفتن اسلحه نیست، بلکه ما در هر جایی، از فعالیت در فضای علمی گرفته تا مدیریت جامعه باید روحیه جهادی داشته باشیم تا رشد و پیشرفت ما چند برابر شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار