دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«روز قدس»؛ نماد صف‌بندی حق در برابر باطل

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت اهتمام به روز قدس فرمودند: « چقدر سعی کرده‌اند در طول این سال‌ها که روز قدس را که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌دهنده‌ی صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است».
کد خبر: ۴۵۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵ - 06May 2021

«روز قدس»؛ نماد صف‌بندی حق در برابر باطلبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، بیش از نیم قرن است که سرزمین فلسطین و «قدس شریف» به اشغال رژیم صهیونیستی تحت حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و انگلیس درآمده؛ زورگویی و اعمال قدرت صهیونیست‌ها در خاک مادری این ملت مظلوم و تضییع حق و حقوق آنها، به مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام مبدل شده که ریشه‌کن شدن بساط ظلم و جور دشمنان قرآن و اسلام و به خصوص نابودی رژیم صهیونیستی با گسترش وحدت، انسجام و جذب عزم مسلمانان در جهت شکست توطئه‌های دشمنان میسر خواهد بود.

اما آنچه مسلم و قطعی است پیروزی مردم مظلوم فلسطین و نابودی کامل رژیم جعلی صهیونیستی است که با مقاومت و مبارزه مردم فلسطین به زودی زود محقق خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این خصوص فرموده‌اند: «بی‌شک مبارزه و مقاومت تنها راه نجات فلسطین مظلوم و تنها نسخه شفابخش جراحات وارد بر پیکر آن ملت شجاع و سرافراز است».

در ادامه به مناسبت روز جهانی قدس، قسمت‌هایی از بیانات حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در خصوص روز قدس را با هم می‌خوانیم.

_ همه‌ی کشور‌های اسلامی از تفرقه ضرر می‌کنند و همه‌ی آن‌ها از اتحاد سود می‌برند؛ اتحاد کشور‌های اسلامی، نزدیک شدن اینها، به کار نبردن نیروهایشان علیه یکدیگر، به نفع خود کشور‌های متحد است، به نفع خود کشور‌های اسلامی است. این را ما باید بفهمیم، این یک حکمت الهی است، یک حکمت اسلامی است؛ متأسّفانه به این توجه نمی‌شود. امروز ما در داخل دنیای اسلام دچار مشکلیم، دچار خون‌ریزی هستیم؛ جراحت‌های خون‌بار امروز وجود دارد. یمن یک نمونه‌ی از آن‌ها است. این‌ها را بایستی توجه کرد. مسائل سوریه، مسائل عراق، مسائل شمال آفریقا، مسائل گوناگونی که انسان مشاهده می‌کند در دنیای اسلام، همه نشانه‌های وجود اختلاف و وجود دعوا است، و این به ضرر اسلام است، به ضرر امت اسلامی است. این مشکل را باید حل کنیم.

_ در آستانه‌ی روز قدسیم؛ روز قدس بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از میهن خود و از خانه‌ِی خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم. امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ی فلسطین. امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. همچنان‌که می‌بینید شما که علیه رژیم صهیونیستی حرف می‌زنید، آن مسئول و سیاستمدار آمریکایی، احساس دشمنی و خصومت با شما می‌کند؛ احساس می‌کند که به او ضربه زده‌اید؛ واقع قضیّه هم همین است؛ بنابراین روز قدس را باید بزرگ دانست.

نماد صف‌بندی حق در برابر باطل

_ چقدر سعی کرده‌اند در طول این سال‌ها که روز قدس را که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌دهنده‌ی صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است.

روز جلوگیری از توطئه فراموشی مسئله فلسطین

_ سال‌های متمادی است که سعی می‌شود مسئله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده‌اند تا به‌کلّی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.

_ این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلی از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیت‌هایی که در کشور‌های خود دارند، روز قدس را گرامی می‌دارند؛ این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به‌روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشتری پیدا کرده است.

_ روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است؛ روز قدس یک روز جهانی است؛ یک پیام جهانی هم دارد و نشان‌دهنده‌ی این است که امت اسلامی زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد.

_ روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌های مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقی را فریاد کند؛ روز قدس مخصوص ایران نیست؛ روز دنیای اسلام است و لذا در همه دنیای اسلام، مسلمانان حضور خود را برای دفاع از برادران فلسطینی خود نشان دادند.

روزی که باعث عقب نشینی صهیونیست‌ها می‌شود

_ اگر ان‌شاءاللَّه دنیای اسلام روز قدس را به معنای درست کلمه گرامی بدارد و برای فریاد کشیدن بر سر صهیونیست‌های غاصب، مغتنم بشمارد، به میزان زیادی دشمن را شکست خواهد داد و به عقب‌نشینی وادار خواهد کرد.

روز اراده عمومی برای مقابله با ترفند‌های آمریکا و اسرائیل

_ مسلمانان در این روز اراده عمومی خود را برای مقابله با ترفند‌های آمریکا و اسرائیل در فلسطین مظلوم و خونین بروز دادند؛ اما ملت ما در این زمینه پیشتاز بوده است؛ روز قدس، روزِ آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان است؛ روز قدس، آن روزی است که ملت‌های مسلمان بی‌واسطه‌ی مقامات رسمی، حرف‌شان را در دنیا مطرح می‌کنند.

روز سرمشق‌شدن ملت ایران برای سایر ملت‌ها

_ مردم ایران به عنوان متولّیان روز قدس، باید کاری کنند که برای دیگر ملت‌ها سرمشق شوند؛ چون هر سال ملت‌های دیگر در گوشه و کنار، حتی در خود اروپا و جا‌های دیگر، به تبع شما روز قدس را گرامی می‌دارند. شما باید روز به‌روز این پرچم را سرافرازتر و این کانون درخشندگی و نور را درخشان‌تر کنید، تا عدّه بیشتری بتوانند استفاده کنند.

_ ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت؛ در روز قدس ملت ما به یاد آینده می‌افتد و همت در خود ذخیره می‌کند و به حرکت در می‌آید و راه را به سوی آینده باز می‌کند.

_ دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره مدافع و حامی فلسطینیان خواهد بود؛ مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است؛ پرچم مبارزه در دست جوانان فلسطینی است؛ فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود ندارد.

_ محو اسرائیل از منطقه، موضوع همیشگی جمهوری اسلامی ایران است؛ همه کشور‌های اسلامی باید دست در دست یکدیگر در مقابل صهیونیسم غاصب و متجاوز بایستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها