سردار جزایری در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

آتش تروریست‌های سوری دامنگیر غربی‌ها شد

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: افرادی مثل بان کی مون که روی کار آمدنشان هم در راستای حفظ منافع قدرت‌های حاکم بر شورای امنیت بوده است نمی‌توانند استقلال لازم را در راستای مدیریت سازمان بین‌الملل داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵ - 25January 2014

آتش تروریست‌های سوری دامنگیر غربی‌ها شد

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه اگر سابقه شکل گیری سازمان ملل، مجمع عمومی و به خصوص شورای امنیت را مورد برسی قرار دهیم نقش قدرتهای حاکم در آن به وضوح دیده میشود، اظهار کرد: مجموعه سازمان ملل به خصوص شورای امنیت دارای اشکال ساختاری است و تا این مشکل برطرف نشود شورای امنیت نمیتواند امنیت و منافع کشورها را تامین کند و عمدتا در راستای رژیمهای سلطه عمل خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت سازمان ملل در راستای ارتقاء امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، کشورهای اسلامی، مقاومت و مستضعفان جهان بهرهبرداری کنیم، اذعان داشت: باید متوجه مشکلات ساختاری نیز باشیم، یعنی اینکه ما نمیتوانیم با اطمینان نسبت به سردمداران این سازمانها و کمیتهها پیش برویم. از ابتدا هم پیشبینی میشد که ژنو۲ که بر پایهٔ ژنو ۱ در مورد سوریه در حال شکل گیری است نمیتواند منافع دولت و ملت سوریه را تامین کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: کسانی به دنبال برپایی ژنو ۲ بودند که خودشان جزو دشمنان اصلی دولت و ملت سوریه به حساب میآیند و بدیهی است که ما نمیتوانیم مطمئن باشیم که آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی و ارتجاع منطقه در راستای منافع ملتها عمل کنند، لذا بر این اساس باید توجه داشته باشیم که افرادی مثل "بان کی مون" که روی کار آمدنشان هم در راستای حفظ منافع قدرتهای حاکم بر شورای امنیت بوده است نمیتوانند استقلال لازم را در راستای مدیریت سازمان بین الملل داشته باشند؛ بنا بر این همواره باید در بیاعتمادی نسبت به این سازمان رفتار و تعامل داشته باشیم.

سردار جزایری در خصوص دور زدن سازمان ملل توسط قدرتهای حاکم بر منطقه خاطرنشان ساخت: زمانی که سازمان ملل به لحاظ ساختاری تلاش میکند قبل از هر چیزی منافع قدرتها را تامین کند چنانچه منافع قدرتها در تعارض نسبت به یکدیگر قرار بگیرد دور زدن همین سازمانی که عمدتا در راستای امنیت قدرتها شکل گرفته تحت تاثیر قرار میگیرد.

وی با اشاره به نوع شکل گیری سامانه تروریستی تکفیری اذعان داشت: جریان تکفیری توسط آمریکاییها شکل گرفت که این کشور به این وسیله تلاش داشت مشکلاتی را که خاورمیانه بزرگ به واسطه مقاومت و انقلاب اسلامی به وجود آمده بود را تحت تاثیر قرار دهد در گذشته هشدار داده شد که ایجاد این چنین گروههای تروریستی با تمام لطماتی که میتواند بر تمام مردمان کشورهای منطقه وارد کند دامن کسانی را که تروریسم را پرورش میدهد را نیز خواهد گرفت.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در ادامه این گفتوگو با اشاره به سابقه دشمنی تروریستهای تکفیری با مقاومت و انقلاب اسلامی گفت: اصولا ایجاد این پدیده تکفیری حرکتی است بر ضد مقاومت و در راستای منافع رژیمهای سلطه و بدیهی است که قبل از دیگران رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی و نامشروع در منطقه میتواند از این جریان بهره گیری کند.

* آتش تروریستهای سوری دامنگیر غربیها شد

سردار جزایری ادامه داد: اظهار شادمانی اسرائیلیهای غاصب از این جریان به واسطهای منافعی است که شامل حال آنها میشود، یا به تعبیر دیگر هر چقدر که مردم و کشورهای اسلامی در منطقه تضعیف شوند به نفع آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی که منافع نامشروع دارند و به ویژه رژیم صهیونیستی است. البته ما از قبل پیشبینی میکردیم که این سامانه تروریستی، دامن اروپا و آمریکا و ارتجاع منطقه را خواهد گرفت و مواردی از این واقعیت نیز دیده میشود.

وی همچنین با اشاره به  وضعیت سوریه، ملت سوریه را پیروز نهایی درگیریهای این کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به بررسیهای میدانی صورت گرفته پیروز نهایی این جنگ ملت و دولت سوریه خواهند بود و از قبل قابل پیشبینی بود که اقدامات تروریستی نمیتواند دولت سوریه را از پای درآورد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه توطئه امروز علیه سوریه بزرگترین نمونه تروریست دولتی علیه یک کشور مستقل در طول تاریخ است، اضافه کرد: اقدامات تروریستی که توسط بعضی از قدرتها و ارتجاع منطقه علیه مقاومت و سوریه در حال انجام است به عنوان یک پدیده بزرگ ضد ارزشی در تاریخ ماندگار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار