روایت سردار شعبانی از حادثه شش بهمن سال ۶۰ آمل

دشمن نتوانست ساختمان بسیج و سپاه را تصرف کند

فرمانده اسبق سپاه آمل گفت: با ورود مردم در حادثه شش بهمن و دشمن در مدت ده ساعت شکست خورد و امنیت به شهر آمل برگشت.
کد خبر: ۱۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵ - 26January 2014

دشمن نتوانست ساختمان بسیج و سپاه را تصرف کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "ناصر شعبانی" فرمانده وقت سپاه آمل در حادثه ۶ بهمن سال ۶۰ در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب جبهه سوم با اشاره به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نظام اسلامی از فتنههای زیادی گذر کرده و بیش از گذشته قدرتمند شده است.

وی با اشاره به توطئههای دشمنان در اوایل انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۳۲ سال پیش در شب ۵ بهمن نیروهای دشمن با پوشیدن لباس رسمی سپاه وارد جنگلهای شمال و شهر آمل شدند. ساختمان دادگستری، سپاه و بسیج آمل را محاصره کردند ولی هیچ وقت نتوانستند آن نهادها را تصرف کنند. فردا صبح پس از مقاومت نیروهای پاسدار مردم وارد عمل شدند و بعد از ده ساعت درگیری مردم با نیروهای دشمن، امنیت به شهر آمل برگشت.

سردار شعبانی تصریح کرد: یکی از نیروهای دشمن در دستنوشتهای گفته بود، شب ۵ بهمن که ساختمان بسیج را محاصره کردیم. حجم آتش از ساختمان به سمت ما به قدری بود که ما نمیتوانستیم به ساختمان نزدیک شویم. اما تعداد نیروهای مستقر بسیج و سپاه در ساختمان ۹ نفر بود و آن ساختمان ۲۴ پنجره داشت.

وی افزود: من این نوشته را خدمت آیتالله حسنزاده آملی بردم. وی اشارهای به جنگ بدر حضرت رسول(ص) کرد و گفت خدا در این حوادث نیروهایی به کمک ما میفرستد و این یاری خداست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار