همزمان با سالروز حماسه مردم آمل در ششم بهمن ماه؛

کتاب "جبهه سوم" رونمایی شد

کتاب "جبهه سوم"، صبح امروز همزمان با سالروز حماسه مردم آمل در ششم بهمن ماه سال ۶۰ با حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ - 26January 2014

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "جبهه سوم" صبح امروز با حضور حجتالاسلام "سعیدی" نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران، سرتیپ دوم پاسدار "ناصر شعبانی" فرمانده اسبق سپاه آمل، سردار سرتیپ دوم پاسدار "رمضان شریف" مسئول روابط عمومی کل سپاه و "مهدی خانی" نویسنده کتاب،  در محل روابط عمومی کل سپاه رونمایی شد.

کتاب "جبهه سوم" مروری است بر حضور سپاه و بسیج در واقعه ششم بهمن سال ۱۳۶۰. در این سال، اتحادیه کمونیستها در پی صفبندیهای سیاسی و شکاف بین بنیصدر و یاران امام، به جبهه طرفداران بنیصدر پیوست و پس از سقوط بنیصدر و ماجرای خرداد ۱۳۶۰، به این نتیجه رسید که انقلاب دچار انحراف شده است و باید برای نجات آن با تز «قیام فوری» و همراهی گروهی موسوم به «سربداران» به اقدام عاجلی دست زد. اولین حرکت آنها در ۱۸ آبان ۱۳۶۰ با هوشیاری نیروهای سپاه خنثی شد.

قرارگاه "ابوالفضل" با هدایت نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و ژاندارمری در قلب جنگل، ضربه دیگری به گروه "سربداران" جنگل وارد آورد. پس از چند درگیری جزییتر، سرانجام گروه ۱۰۰ نفره سربداران، در میان سرمای زمستان بهمن ۱۳۶۰، خود را به آمل رساند و با شلیک یک آر. پی. جی. ۷، واقعه تاریخی آمل را کلید زد. تیراندازی و سپس تسخیر شهر تا ۶ صبح ادامه داشت، اما با آغاز صبح ششم بهمن، حماسه مردم آمل شکل گرفت و صدها نیروی داوطلب مردمی با روی آوردن به مقر سپاه و گرفتن اسلحه، به مقابله سربداران جنگل پرداختند و ضد انقلاب را در اهدافشان ناکام ماندند.

کتاب جبهه سوم، به همت نمایندگی ولی فقیه و اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۶۲ صفحه منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها