به قلم عباس میرزایی ؛

خاطرات لشکر ۴۱ ثارالله منتشر شد

کتاب "نبردهای پیروز" حاصل مصاحبه عباس میرزایی؛ نویسنده کتاب با بیش از ۱۱۰ نفر از رزمندگان شرکت کننده در عملیات ثامن الائمه و نزدیک به ۱۴۰ مصاحبه با رزمندگان حاضر در عملیات طریق القدس است.
کد خبر: ۱۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷ - 26January 2014

خاطرات لشکر ۴۱ ثارالله منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاعمقدس، سومین کتاب از مجموعه "تاریخ نامه دفاعمقدس استان کرمان" با موضوع "نبردهای پیروز" به قلم عباس میرزایی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نقش لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی در شکست حصر آبادان و آزادسازی بستان در سومین جلد از مجموعه ۱۵ جلدی تاریخنامه دفاعمقدس استان کرمان به تصویر کشیده شده است.

کتاب "نبردهای پیروز" حاصل مصاحبه عباس میرزایی؛ نویسنده کتاب با بیش از ۱۱۰ نفر از رزمندگان شرکت کننده در عملیات ثامن الائمه و نزدیک به ۱۴۰ مصاحبه با رزمندگان حاضر در عملیات طریق القدس است.

فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در این نبردها را سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برعهده داشته و به همین دلیل بخشی از روایت این کتاب مربوط به خاطراتی است که از زبان وی بیان شدهاست.

این کتاب بخشی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس به حساب میآید و نویسنده برای مستند کردن روایت این کتاب تنها به انجام مصاحبههای حضوری با افراد بسنده نکرده و به منابع تاریخی تکمیل کننده همچون نوارهای ضبط شده از بیسیم عملیات در زمان جنگ، کتابهای از پیش منتشرشده و مصاحبههای صداوسیمای مرکز استان کرمان با رزمندگان در زمان جنگ نیز رجوع کردهاست.

کتاب "نبردهای پیروز" به لحاظ زمانی وقایع شهریور سال ۱۳۶۰ تا بهمن ماه همان سال را در بر میگیرد و از بخشهای مختلفی همچون استان کرمان در نبرد ثامنالائمه، با گردان شهید بهشتی از کرمان تا آبادان، استان کرمان در نبرد بزرگ شرق کارون، به سوی نبرد طریقالقدس و حماسه سابله تشکیل شدهاست.

سردار حاج قاسم سلیمانی نیز پیش از تحویل این اثر به انتشارات سوره مهر آن را مورد مطالعه قرار داده و مقدمهای نیز بر آن نگاشته است. وی در بخشی از این مقدمه به نقش فراموشنشدنی کرمانیها در دو نبرد روایتشده در کتاب "نبردهای پیروز" اشاره کرده، نوشته است:

"رزم کرمانیان در ثامنالائمه و طریقالقدس سرآغاز تولد ثارالله و موجب اعتبار و اعتمادی شد که پس از آن سپاه کرمانیان در تمامی نبردها همواره خط شکن خطوط دشمن شد و ستاره کرمان در آسمان امام خمینی(ره) از چنان درخشندگی خیره کننده و پرجاذبهای برخوردار شد که هزاران مشتاق خمینی(ره) را به خود جذب کرد که بعدها لشکر و طوفانی سهمگین را به نام ثارالله پدید آورد تا خرمن دشمن را بر باد دهند."
 

نظر شما
پربیننده ها