مهدی خانی:

حماسه آمل الگوی مشارکت نوینی از مردم بود

نویسنده کتاب "جبهه‌ی سوم" گفت: تصور دشمنان این بود که با یک جرقه مردم به آن‌ها خواهند پیوست و تا بهمن سال ۶۰ نظام جمهوری اسلامی سرنگون خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸ - 26January 2014

حماسه آمل الگوی مشارکت نوینی از مردم بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مهدی خانی" محقق و نویسنده کتاب "جبههی سوم" صبح امروز در آیین رونمایی از کتاب جبههٔ سوم اظهار کرد: پس از اینکه حادثه سی خرداد سال ۶۰ اتفاق افتاد گروههای چپ و معاند جمهوری اسلامی به این جمع بندی رسیدند که در کنار جبهه اول که همان جنگ تحمیلی عراق است و جبهه دوم که در کردستان است باید جبهه سومی را در کشور راه بیاندازند.

وی افزود: دشمنان گفتند اگر ما جبهه دیگری به وجود بیاوریم با یک جرقه مردم به ما خواهند پیوست و تا بهمن سال ۶۰ نظام جمهوری اسلامی سرنگون خواهد شد. آنها طراحی کردند که ابتدا در تهران دست به قیام بزنند و بعد بیایند در جنگلهای آمل و روستانشینان را بسیج کنند تا همراه روستاییها وارد شهر بشوند.

خانی با اشاره به تئوریها و تصورات اشتباه گروههای چپ تصریح کرد: آنها تصور داشتند شهر آمل در اختیارشان قرار میگیرد، بعد شهرهای دیگر استان و در نهایت پایتخت را تصرف خواهند کرد. این تز جبهه سوم بود اما آن چیزی که اتفاق افتاد خلاف تصور آنها بود.

نویسنده کتاب جبههٔ سوم خاطرنشان کرد: نگاه چپها راجع به مردم این بود که مردم گوشت دم توپ سپاه هستند ولی آن چیزی که با تدبیر سردار "ناصر شعبانی" فرمانده وقت سپاه اتفاق افتاد در روز شش بهمن یک مدل مشارکت نوینی از مردم صورت گرفت.

وی اظهار کرد: تعدادی از جوانان در روز ۶ بهمن آمدند جلوی پاسداران مسلح را گرفتند و گفتند شما سنگر ندارید و اجازه بدهید ما جلو شما حرکت کنیم. پاسداران گفتند اسلحه دست ماست. ما پاسداریم، ما باید جلو برویم و شما پشتیبان ما باشید.

بالاخره جوانها توانستند بدون اسلحه و سنگر خودشان را سنگر پاسداران کنند تا پاسداران در سایه این جوانها دفاع کنند. چنین مشارکتی را یا نداریم یا اگر داشته باشیم بسیار نادر و کم نظیر است.

مهدی خانی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از این واقعه کمونیستها فرار کردند و کتابی نوشتند به نام پرنده نوپرواز، ضمن اینکه موفقیتهایشان را در آنجا بیان میکنند، به مراتب از شکستشان و از استراتژی نامناسبشان حرفهایی زدهاند. در کتاب جبههٔ سوم یک فصل را به اعترافات چپیها در بازجوییها و در دادگاه اختصاص دادهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار