انقلاب اسلامى، حاصل خودباورى

به برکت انقلاب اسلامی، در حال حاضر دانشگاه‏ ها و مراکز علمى ایران علاوه بر رفع نیازهاى علمى کشور پذیراى تعداد کثیرى از دانشجویان کشورهاى دیگر است.
کد خبر: ۱۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹ - 01February 2014

انقلاب اسلامى، حاصل خودباورى

خبرگزاری دفاع مقدس: حرکتهاى مردمى در مبارزه علیه ظلم و ستم بهویژه در دوران معاصر، نقش تعیین کنندهاى داشتهاند. در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خداوند متعال نعمت بزرگ پیروزى را پس از سالها مبارزه مخفى و علنى و تحمل سختىها به ملت به پاخاسته ایران اسلامى عطا فرمود و مردمى را که سالیان دراز زیر چکمههاى حکام جور و دژخیمان خودفروخته آخرین نفس هاى حیات خود را مى کشیدند، با برانگیختن امام خمینى(ره) به عنوان رهبرى فرزانه و بى نظیر، روح تازه اى در آنها دمید و با حرکتى یکپارچه و پرخروش، با سلاح ایمان و توکل، در مقابل طاغوتیان تا دندان مسلح پیروز کرد.

یکى از اصلىترین و مهمترین خصوصیات امام خمینى(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامى ایران، توکل عمیق و ایمان قلبى ایشان به قدرت لایزال ذات باریتعالى و به فعلیت رساندن این باور در نسل حاضر به خصوص جوانان این ملت بود. ایشان با همین اعتقاد و ایمان از آغازین روزهاى حضور جدى و علنى در صحنه انقلاب ملت ایران در دهه ۴۰، با اتکا به خدا و اعتماد به توانایى هاى ملت ایران و با نصب العین قرار دادن شعار "ما مى توانیم" و با هدف "قطع وابستگى به اجانب" سعى در معرفى اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل جهت اداره جامعه نمود.

در حرکت پرشور و انقلابى مردم ایران هر چند ویران کردن یک نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهى و آزادى از زیر یوغ استعمار بسیار اهمیت داشت ولى آنچه حائز اهمیت بیشتر بود حفظ ارزش هاى اسلامى و دینى و دستاوردهاى انقلابى بود که به قیمت زندان، شکنجه و شهادت بسیارى از عزیزان این آب و خاک به دست آمد.

خودباورى و ولایتمدارى ملت شریف ایران باعث شد این نظام با هدایت و رهبرى هوشمندانه امام بزرگوار در دهه اول انقلاب و نیز در ادامه توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه اى در تمامى صحنه ها در برابر توطئه هاى مختلف دنیاى استکبار به حیات پربرکت خود ادامه دهد و روز به روز توفنده تر و قدرتمندتر شود.

ملت ایران، انقلاب اسلامی را از آن خود میدانند و در هر زمانی که ضرورت داشته باشد با تمام قوا در صحنه حضور مییابند که تجلی عینی آن را در طول ۸ سال دفاع مقدس، باز سازی کشور، پیشرفتهای علمی و حتی دست یابی به حقوق هستهای و مقابله با تهدیدات و تحریمهای دشمنان و... میتوان مشاهده کرد.

اصل حضور در صحنه نکتهای مهم و اساسی است که امروز در بسیاری از انقلابها از جمله در روند بیداری اسلامی قابل مشاهده است چنانکه در بسیاری از این کشورها ملتها تاکید دارند که تا تحقق تمام اهداف قیامشان در صحنه میمانند و حاضر به خروج از میدان مبارزه نیستند.

در زمینه علمى و فرهنگى نیز جوانان این مرز بوم حرمت اعتماد امام و رهبرى را پاس داشتند و با بهره مندى از دانش روز ایران اسلامى را، که تا قبل از انقلاب براى کوچکترین لوازم و امکانات و حتى موادغذایى به بیگانگان وابسته بود و حتى نماینده پیراستعمار در جریان ملى شدن صنعت نفت گفته بود؛ "اگر صنعت نفت به ایرانیان واگذار شود آنها توانایى حتى استخراج آن را نیز ندارند" به یکى از قطب هاى صنعتى و علمى خاورمیانه و بلکه دنیا تبدیل نمودند به نحوى که در بسیارى از علوم (علوم هسته اى، فناورى نانو، سلول هاى بنیادى، دانش هوافضا، ماهواره، جنگ الکترونیک و...) که در زمان رژیم گذشته حتى اسمى از آنها در کشور وجود نداشت وارد شدند و ضمن قطع رشته هاى وابستگى به بیگانگان با بهره مندى صلح آمیز از این علوم خود را به عنوان یکى از صاحب نظران این دانش ها به دنیا شناساندند و ضمن کسب رتبه هاى جهانى ثابت کردند که دانشمندان ایرانى نه تنها چیزى از همتایان اروپایى و امریکایى خود کم ندارند بلکه اگر تاکنون نتوانسته بودند دراین علوم به پیشرفت هایى نایل شوند و قابلیت هاى خود را بروز دهند، به دلیل شیطنتها و مزاحمت هایى بوده که دنیاى استکبار براى وابسته نگه داشتن مستضعفان جهان و به خصوص ملت ایران در حق آنان اعمال نموده است.

به برکت انقلاب اسلامی، در حال حاضر دانشگاهها و مراکز علمى ایران علاوه بر رفع نیازهاى علمى کشور پذیراى تعداد کثیرى از دانشجویان کشورهاى دیگر است که به دلیل توان بالاى علمى این مراکز در ایران در حال فراگیرى علوم و فنون مختلف هستند.

نظر شما
پربیننده ها