امیر علیدوست در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

ارتش یکی از محور های موثر در پیروزی انقلاب بود

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نزاجا و فرمانده ارشد آجا گفت: محور اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی ارتش آن دوران بود البته نه سران و افسرانی که از گماشته های خود رژیم پهلوی، بلکه بدنه ارتش که از مردم انقلابی تشکیل شده بود.
کد خبر: ۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴ - 01February 2014

ارتش یکی از محور های موثر در پیروزی انقلاب بود

امیر سرتیپ دوم "نادر علیدوست" فرمانده قرارگاه منطقهای جنوب شرق نزاجا و ارشد نظامی آجا در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی بر ۳ محور اساسی استوار است. اولین محور  رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نقش بیبدیل ایشان در هوشیاری و آگاه سازی مردم بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد. اگر در کشورهای انقلابی تازه به دوران رسیده میبینید که انقلابهایشان کوتاه و ماندگار نیست به دلیل نداشتن رهبری عالم است.

فرمانده قرارگاه منطقهای جنوب شرق نزاجا با اشاره به محور اساسی دوم در پیروزی انقلاب اسلامی اذعان داشت: دومین محور موثر در پیروزی انقلاب مردم آگاه و انقلابی کشور بودند که با محوریت مقام عظمی رهبری به خواستههایشان که برچیده شدن ظلم و ستم از جامعه و حاکمیت قرآن اسلامی در کشور بود نقش بیبدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

امیر علیدوست تصریح کرد: سومین محور در پیروزی انقلاب اسلامی ارتش بود البته نه سران و افسرانی که از گماشتههای رژیم پهلوی بودند، بلکه بدنه ارتش که از مردم انقلابی تشکیل شده بود.

فرمانده قرارگاه منطقهای جنوب شرق نزاجا در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان قبل از پیروزی انقلاب به دلیل خفقانی که در جامعه حاکم بود ارتش کمتر دیده میشد در صورتی که در همان زمان افسران زیادی مانند شهید صیاد شیرازی به دلیل روحیه و اعتقادات مذهبی سالها در زندانهای ساواک زندانی بودند.

وی افزود: در سال ۵۶ و ۵۷ ارتش نقش برجستهای ایفا کرد و وقتی که مردم به خیابانها ریختند و امام(ره) فرمودند سربازان و درجه داران و افسران پادگانها را ترک کنند و به مردم بپیوندند ارتش با پیروی از فرمان امام به خیل مردم پیوست و همراه و همشعار مردم شد. امام (ره) بارها فرمودند اگر ارتش نبود یا انقلاب ما به پیروزی نمیرسید یا به این زودیها به پیروزی نمیرسید.

فرمانده قرارگاه منطقهای جنوب شرق نزاجا درباره ۱۹ بهمن ۵۷ اظهار داشت: ارتش با بدنهٔ اسلامی که از مردم انقلابی تشکیل شده بود با پیروی از ولی امر زمان خود به مردم پیوست و در زمان ورود امام(ره) با اینکه هنوز دولت بختیار سرکار بود در روز ۱۹ بهمن ماه نیروی هوایی ارتش مقابل امام(ره) رژه رفت و طومار دولت پهلوی را برای همیشه پیچید.

مقام ارشد آجا در منطقه جنوب شرق افزود: ارتش جمهوری اسلامی با ریشه اعتقادی محکمی که داشت توانست از نقشه آمریکا آگاه شود و مردم را نیز آگاه کند. در آن زمان ارتش را رژیم پهلوی تجهیز نمیکرد بلکه آمریکا بود که ارتش را مجهز میکرد تا در خدمت آنها و حافظ منافع این کشور باشد و برای تعادل دو قدرت غرب و شرق آموزش می دید تا بتواند برای مقابله با شوروی سابق آماده شود و حتی پایگاههایی را نیز که در ایران زده بودند برای همین منظور بود.

امیر علیدوست گفت: اما آمریکا و رژیم پهلوی این را نفهمیده بود که بدنه انقلابی ارتش هرگز مقابل مردم خود نمیایستد لذا هر بار که دستور شلیک داده میشد ارتش لغو دستور میکرد مگر تعدادی از گماشتههایشان که از خارج از کشور و اسرائیل به خدمت گرفته شده بودند تا در تظاهرات مردم را سرکوب کنند.

وی در پایان اظهار داشت: اما ارتش با داشتن افرادی لایق و ازخودگذشته توانست تمام اطلاعیههای امام راحل را به مردم برساند و نقش بیبدیلی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار