فرزندان شاهد خطاب به کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس

"ای کیان ایرانی" به لشگر مختار بازگرد

فرزندان شاهد در مراسم پاسداشت ابراهیم حاتمی کیا گفتند:ای کاش مینای فیروزه‌ای دیار ما بیشتر جلوه‌‌گری می‌کرد و کیان ایرانی به جمع اصحاب مختار باز می‌گشت.
کد خبر: ۱۰۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹ - 28January 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تجلیل از ابراهیم حاتمیکیا کارگردان برجسته سینمای دفاع مقدس با نام "تجلیل از هنرمند روزهای آتش و خون و سردار بینشان" در کافه نخلستان سازمان هنری و رسانهای اوج برگزار شد.

فرزندان شهیدعباس کریمی، کلاهدوز، همت، دستواره، کشوری، کلهر، یزدانی، رستگار، نامجو، شاهمرادی، سالاریپور، جولایی، ورامینی، زینالدین، بروجردی، طباطبایینژاد، مدق، ترابیان، آبشناسان، کاوه، صالحی، شفیقانی، رمضان و... ازحاضران در این مراسم بودند.

در ادامه مراسم همسر شهید تهرانیمقدم پشت تریبون قرار گرفت و اظهار داشت: سفرهای امشب پهن شده سفره ویژه شهدا است، وقتی خانواده معظم شهدا بخصوص همسران و فرزندان آنها در این جمع حضور دارند حتماً شهدا هم حضور دارند.

وی افزود: در هنگام تماشای فیلم "چ" نتوانستم تا آخر در سالن بمانم، بیرون آمدم و نماز شکر بجای آوردم و از خداوند متعال تشکر کردم که در مملکتی زندگی میکنم که همچنان کسانی هستند که یاد شهیدان را زنده نگه میدارند.

فرزند شهید عباس جولایی با قرار گرفتن پشت تریبون ابراهیم حاتمی کیا را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت:ای کاش این شمع روشنتر میشد،ای کاش مینای فیروزهای دیار ما بیشتر جلوهگری میکرد و کیان ایرانی به جمع اصحاب مختار باز میگشت.

وی افزود: آن روزی که پدر من تفنگ برداشت مردی دوربین برداشت تا من با چشم غیرت او، پدرم را در پلهای خیبر ببینم، ابراهیم جان، تو درعملیات مهاجر سردوشی زدی، در از کرخه تا راین سرگرد شدی و سرهنگیات را با پوشیدن پیراهن یوسف گرفتی پس بیخیال کسانی که چشم دیدن درجههای تو را ندارند، من سید محمد جولایی به همراه فرزند شهید همت، جولایی، باقری، نامجو، رستگار و دیگر فرزندان شهید این سرزمین با دیدهبان، از کرخه تا راین و آژانس شیشهای گریستهایم اما من زمانی که فیلم «چ» را دیدم هم گریستم و هم به خود بالیدم که در مملکتم چنین کارگردان فرهیختهای دارم.

در ادامه این مراسم کلیپی پخش شد که در آن علی مدق فرزند شهید مدق، بنتالهدی ترابیان فرزند شهید ترابیان، افرا آبشناسان فرزند شهید آبشناسان، زهرا کاوه فرزند شهید کاوه، محمد صالحی فرزند شهید صالحی، رضا شفیعخانی فرزند شهید شفیعخانی و مصطفی رمضان فرزند شهید رمضان از خاطرات خود پس از تماشای فیلمهای حاتمیکیا گفتند و هرکدام از کارگردان متعهد سینمای ایران خواستند تا همچنان در این مسیر باقی بماند.

در ادامه این مراسم، فرزند شهید رستگار که در زمان شهادت پدرش تنها ۴۰ روز داشته است پشت تریبون قرارگرفت و اظهار داشت: ملتهای دیگر قهرمانان جنگهای خود را بلند آوازه میکنند و آنها را به عنوان الگوهایی مناسب به جوانانشان معرفی میکنند، کارخانه رویاپردازی هالیوود هنوز از جنگهایی که هیچ افتخاری برای آنها نداشته قهرمان میسازند اما ما بهترین فرزندان آفتاب و خاک خود را به فراموشی سپردهایم. با اینکه چند نهاد مستقیم و غیر مستقیم مسئول زنده نگه داشتن یاد شهدا هستند اما بجز ساخت چند اثر ناموفق و کلیشهای برای شهدا چه کردهایم؟

در بخش بعدی مراسم علی کشوری فرزند شهید کشوری روی صحنه حاضر شد و ضمن تشکر و قدردانی از ابراهیم حاتمی کیا تصریح کرد: اکثر کسانی که براساس مستندات تاریخی و زندگی شهداء فیلم میسازند خیلی به اصل واقعیت وفادار نمیمانند و موجبات اعتراض فرزندان شهدا را فراهم میکنند. من فیلم «چ» شهید چمران را ندیدم و حتی فیلم شهید کشوری را هم ندیدم چرا که شهید کشوری در عملیات پاوه و حصر آن حضور داشت واین نکته در فیلمی که ساخته بودند نبود.

در ادامه مراسم لیلا زینالدین فرزند شهید زینالدین، فاطمه مرقاطی فرزند شهید مرقاطی، سید ناصر نامجو فرزند شهید نامجو، حسن آزما فرزند شهید آزما، رضا رودکی فرزند شهید رودکی، مهدی همت فرزند شهید همت و جلال کاوند روی صحنه رفتند و با اهداء کتابی به ابراهیم حاتمی کیا از او تقدیر کردند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیوان اسدی
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
0
0
من به عنوان نوه یک شهید که خیلی به پدربزرگم وابسطه بودم و هستم نمی دانم برنامه آینده آقای حاتمی کیا برای دفاع مقدس و زنده نگهداشتان یاد شهدا چیست اما همین مقدار بگویم آقای حاتمی کیا اگر شما بخواهید با ندادن لوح و سیمرغ بولورین و یاد نکردن در همایش ها و سمینار های کذایی جا بزنید پس معلوم میشود که شما هم برای اسم و رسم در آوردن از قبال شهدا کار کرده اید اما به یاد داشته باشید این مسیری نیست که خودتان بنا بر خواسته خود در آن قدم گذاشته ایید شما برگزیده ایید پس قدر و مقدار این انتخاب را با مدال های کذایی تعویض نکنید انشاألله مدال واقعی را از دست شهدا دریافت خواهید کردو اجر شما محفوظ است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار