داوود میرباقری درمراسم تقدیر از فریبرز عرب‌نیا:

اگر همراهی عرب‌نیا نبود «مختارنامه» عقیم می‌ماند

کارگردان سریال مختارنامه گفت: عشق فریبرز عرب‌نیا به هنر و انگیزه بالایی که برای کار دارد به ما کمک کرد تا سریال مختارنامه را به پایان برسانیم.
کد خبر: ۱۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲ - 29January 2014

اگر همراهی عرب‌نیا نبود «مختارنامه» عقیم می‌ماند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تقدیر از دو دهه فعالیت هنری فریبرز عربنیا عصر روز گذشته در فرهنگ سرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم  داوود میرباقری کارگردان مختارنامه و هنرمندانی چون سعید پیردوست، بهزاد خداویسی، امین زندگانی، آرش مجیدی، معصومه آقاجانی، افشین زارعی بازیگر تئاتر و حسن اسدی فیلمبردار حضور داشتند و درباره ویژگیهای همکاری با فریبرز عرب نیا صحبت کردند.

داوود میرباقری بهعنوان کسی که تجربه همکاری هفت ساله ای را با عربنیا در سریال مختارنامه تجربه کرده است پس از قرار گرفتن پشت تریبون، گفت: فریبرز عرب نیا هفت سال به طور مستمر ومدام و با تحمل سختی های بی شمار در کار تاریخی مختار حضور داشت، این حضور، همت بسیار زیادی را می طلبد که خدا را شکر در وجود وی هست. عشق وی به هنر و انگیزه بالایی که برای کار دارد به ما کمک کرد تا سریال مختار نامه را به پایان برسانیم.

میرباقری یادآورشد: بسیار سخت و دشوار و پیچیده است که یک بازیگر بتواند عشق و انرژی و طراوت خودش را درمدت هفت سال حفظ کند. تا به حال مجالی برای تقدیر و تشکر از این میزان ازخودگذشتگی و ایثار پیش نیامده بود و حالا که چنین موقعیتی پیش آمده باید از وی تشکر کنم. بدون شک اگر همراهی و همدلی فریبرز عرب نیا نبود، «مختارنامه» عقیم میماند.

کارگردان مختارنامه تصریح کرد: آنچه در «مختارنامه»اتفاق افتاد، فراتر از بضاعت ما بود، فقط عشق و علاقه می تواند باعث به وجود آمدن چنین اتفاقهای مهم و مثبتی شود. وی در 90 درصد لوکیشنهای سنگین و پرتحرک حضور داشت و کارش از بقیه عواملی که سر صحنه حضور داشتند بسیار سنگین تر بود، آن چیزی که عرب نیا را سر صحنه نگه می داشت و جرات تحمل سختی ها را به او می داد، عشق و انگیزه بسیار بالایی بود که در دل وی ریشه داشت.

وی افزود: قبل از تولید مختارنامه خیلی ها  به من گفتند که ایشان فرد بداخلاقی است و امکان همکاری وجود ندارد اما در تمام این سالها هیچگاه پیش نیامد که حتی یک بگومگوی لفظی با هم داشته باشیم. او برای هر پلانی که قرار بود بگیریم برنامه داشت.سختگیری های او برای بالا بردن کیفیت کار است وعمده اختلاف او با دیگران به دلیل همین دیدگاه است. این مسأله که یک بازیگر روی نگاه و حرکتش فکر می کند در شرایط هنری فعلی جامعه ما بسیار مغتنم است.

در ادامه برنامه امین زندگانی بازیگر نقش مسلم بن عقیل در «مختارنامه» درباره تجربه کاری که با عرب نیا در این سریال داشت، گفت: همکاری با عربنیا در«مختارنامه» از جمله تجربههای تکرار نشدنی است و چند دهه باید بگذرد تا تکرار شود. یادمان باشد که جدیت، احترام به هنر و کار را نباید با بداخلاقی اشتباه بگیریم. افراد بداخلاق بسیاری هستند که حتی یک ماه هم نمیتوانستند در «مختارنامه» حضور داشته باشند.

در پایان مراسم تعدادی از هنرمندانی که با عربنیا در سریال مختار نامه و دیگر فیلم های سینمایی همبازی بودند، بههمراه داوود میرباقری، مسعود فروتن، عمار تفتی، الیکا عبدالرزاقی و شهرزاد کمالزاده روی سن آمدند و لوح تقدیر باشگاه فیلم تهران را به همراه  تصویری از عربنیا که هنرمندان را داشت به همراه  خودنویسی از جنس طلا به وی اهدا کردند.

نظر شما
پربیننده ها