سردار وحیدی:

ایران نیروی نظامی به سوریه اعزام نکرده و نمی‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران نیروی نظامی به سوریه اعزام نکرده و نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴ - 25May 2013

ایران نیروی نظامی به سوریه اعزام نکرده و نمی‌کند

به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به انتشار گزارشهایی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران نیروی نظامی به سوریه اعزام نکرده و نمیکند و چنانچه اقدامات خیرخواهانه و سیاستهای صلحطلبانه ایران برای تقویت روند صلح و آرامش در این منطقه نبود، کشورهای حامی تروریستها درصدد راهاندازی دریای خون در سوریه بودند.

وحیدی افزود: کشورهای مدعی دخالت دیگران در امور سوریه که قبلاً بطور وقیحانه با ارتکاب جنایتهای جنگی در عراق و افغانستان و حمایت از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان، منطقه را به صحنه جنگ و ناامنی تبدیل کردهاند، هدفی جز تداوم و افزایش روند خشونت در منطقه خاورمیانه ندارند.

وزیر دفاع تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ سیاست درست و اصولی خود برای حل بحران سوریه، اعتقادی به اعزام نیروی نظامی به این کشور ندارد و معتقد است دشمنان مردم سوریه حال که در مقابل دفاع جانانه، انسجام و یکپارچگی دولت، ملت و ارتش سوریه شکستهای پیدرپی را متحمل شدهاند، با اینگونه ادعاهای دروغین قصد دارند ضمن توجیه شکستهای خود و انحراف افکار عمومی منطقه و جهان از پیروزی سوریه در جنگ با تروریسم و حامیانشان، نقش ملت، دولت و ارتش سوریه را در خلق این پیروزیها، کوچک جلوه دهند.

وحیدی با بیان اینکه حمایت برخی کشورها از تروریست هایی که بدترین جنایات را در سوریه مرتکب شده اند هیچ توجیهی ندارد، گفت: غرب بویژه آمریکا به دنبال جنگافروزی و تشدید منازعات منطقهای است تا از طریق افزایش فروش سلاح، اقتصاد بحران زده خود را نجات بخشند.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی که هیچ نقشی در شکل گیری و توسعه زیرساخت های اقتصادی و صنعتی سوریه نداشتهاند، با اقدامات تخریب گرانه درصدد انهدام این زیرساخت ها هستند تا دولت و ملت سوریه را سال های سال وابسته و محتاج کنند و به اقتصاد بحران زده خود جان تازهای ببخشند همان کاری که در عراق و افغانستان انجام دادند.

وزیر دفاع در پایان گفت: ما به آنان هشدار میدهیم دست از این همه لجاجت و سبوعیت و اقدامات خشن و تروریستی بردارند زیرا صبر ملتهای منطقه نیز حدی دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار