آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب‌های منطقه متاثر از حرکت انقلاب اسلامی است

آیت‌الله نوری همدانی گفت: انقلاب‌های منطقه متاثر از حرکت انقلاب اسلامی است و در حال حاضر انقلاب‌های شکل گرفته در منطقه به دلیل نبود رهبری هدایت‌گر شکست می‌خورند.
کد خبر: ۱۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 01February 2014

انقلاب‌های منطقه متاثر از حرکت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "حسین نوری همدانی" ظهر امروز در دیدار با اساتید و اعضای نهاد رهبری دانشگاههای گیلان، با اشاره به اهمیت تاریخی ۱۲ بهمن، اظهار کرد: ۱۲ بهمن روز ورود امام خمینی (ره) به کشور است که ورود ایشان به میهن سبب تحولات زیادی شد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به آیه ۳۰ سوره انفال که میفرماید، "وَإِذْ یَمْکُرُ بِکَ الَّذِینَ کَفَرُواْ لِیُثْبِتُوکَ أَوْ یَقْتُلُوکَ أَوْ یُخْرِجُوکَ وَیَمْکُرُونَ وَیَمْکُرُ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ" افزود: خداوند در این آیه به پیامبر دستور داد که، ای پیامبر برای اینکه بدانی خدا تو را یاری میکند، یاد کن زمانی را که کافران مکه به مشورت نشستند و برای محو کردن دعوت تو چاره جویی میکردند؛ برخی بر آن بودند که تو را حبس کنند و برخی میخواستند تو را بکشند و برخی برآن بودند که از مکه بیرونت کنند؛ آنان همواره در پی چاره جوییاند و خدا نیز در برابر آنها کار تو را تدبیر میکند و خدا بهترین تدبیر کنندگان است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره توطئه دشمن برای از بین بردن پیامبر (ص)، تصریح کرد: در آن زمان دشمنان نقشه قتل فرستاده خدا را کشیدند که توطئه آنها در شب لیله المبیت خنثی شد و بعد از آن نیز پیامبر چند روز در غار زندگی کرد و به مدینه هجرت کرد.

وی با اشاره به بازگشت دوباره پیامبر به مکه، عنوان کرد: خدواند در قرآن میفرمایند؛ "إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُّبِینًا" و پیامبر را دوباره به مکه باز میگرداند، بنابراین سرنوشت امام خمینی (ره) نیز این گونه بود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئههای دشمنان برای کشورمان، گفت: دشمن برای به زانو در آوردن ملت ایران نقشههای بسیاری دارد که این نظام یک بت شکن بصیر، دانا، عادل نیاز داشت تا توطئهها را خنثی کند و امام راحل همان بت شکنی بود که با آمدنش بتهای شاهان و استکبار را شکست.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به ماجرای کاپیتولاسیون، بیان کرد: بعد از سخنرانی امام راحل در ۴ آبان، دستگاه وقت امام را در ۱۳ آبان به ترکیه تبعید کرد و بعد از آن به عراق و پاریس این تبعیدها ادامه داشت.

این استاد حوزه با اشاره به آمادگی مردم برای پذیرش انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (ره) حتی در تبعید نیز با اعلامیههایی که به دست مردم رساندند آن را برای پذیرش استقلال آزادی آماده کردند.

وی با اشاره به انقلابهای منطقه، افزود: در حال حاضر انقلابهای زیادی در منطقه شکل میگیرد اما به دلیل نبود رهبری هدایت گر شکست میخورند اما قیام مردم بحرین به رهبری شیخ عیسی قاسم، یک قیام مظلوم است و شیعیان بحرین مظلومترین شیعیان جهان هستند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم، گفت: بعد از قیام ۱۹ دی مردم در قم و اربعینهای پی در پی، مردم آمادگی کامل را برای پذیرش انقلاب اسلامی داشتند و در ۱۲ بهمن همان طور که پیامبر (ص) دوباره به مکه بازگشت امام راحل هم به ایران بازگشتند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع، با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی، بیان کرد: در قبل از انقلاب ما در صنعت، پزشکی، فناوریهای نظامی، سیاسی در جایگاه پایینی بودیم، اما در حال حاضر ایران در جایگاه رفیعی در علوم و فناوری قرار دارد.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به اینکه این انقلاب زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) است، خاطرنشان کرد: در دوران غیبت، با انس با قرآن، نماز اول وقت، سحرخیزی و انتظار فرج زمینه ساز ظهور باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار