آیت‌الله محمد سعیدی:

امام خمینی(ره) با قیام عاشورایی خود دیوارهای کذایی دشمنان را فرو ریخت

امام جمعه قم گفت: امام خمینی(ره) با بانگ و قیام عاشورایی خود دیواره‌های کذایی دشمنان را فرو ریخت و یاد خدا و عزت را برای مسلمانان به ارمغان آورد.
کد خبر: ۱۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱ - 01February 2014

امام خمینی(ره) با قیام عاشورایی خود دیوارهای کذایی دشمنان را فرو ریخت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیت الله "محمد سعیدی" پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: طبق روایتی از امام صادق (ع) در هر قرنی، خداوند یکی از بندگان صالح خود را برای حفظ دین از مهاجمان و جاهلان، انتخاب میکند.

وی امام خمینی (ره) را پرچمدار موثرترین حکومت جهانی دانست و افزود: ایشان به عنوان مرجع تقلید مانند چراغ هدایتگری نه برای مردم کشور خود، بلکه برای همه تبدیل شد و هویت اصلی مسلمانان را به آنان برگرداند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) علت ماندگاری حرکت امام خمینی (ره) را وابستگی به قرآن و اهل بیت (ع) ذکر و عنوان کرد: با گذشت سالها از ارتحال ایشان همچنان راه وی حفظ شده و رو به جلو بوده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به ثمرات انقلاب و خاطرنشان کرد: بیداری فطرت در مبارزه با ظلم، تسلیم نشدن برابر ظالم، ایستادن در برابر استکبار را میتوان فقط بخشی از ثمرات انقلاب برشمرد.

وی در تبیین راز موفقیت قیام امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) هدفگیری سیاسی بر اساس اسلام داشت؛ ایشان تلاش داشت که اسلام را از دست شیاطین بگیرد و به دست مردم بدهد تا دین حق در جامعه و جهان حاکم شود.

امام جمعه قم در ادامه تصریح کرد: شعار "نه شرقی و نه غربی" یکی از شعارهای ماندگار حرکت امام خمینی(ره) بود که هیچ تحلیلگر سیاسی فکر نمیکرد امام بتواند بدون اتکاء به شرق و غرب حرکتی انجام دهد، ولی امام از این قضیه مستثنی بود.

وی به نقش رهبری در جامعه اشاره کرد و افزود: شما در کشوری مانند مصر شاهد هستید به علت فقدان رهبری دینی، مردم جلوی حکومت ظلم ایستادهاند، ولی انقلاب آنها از مسیر خارج شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به سفر اردوغان به کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر، مقام معظم رهبری به حفظ وحدت بین مسلمانان دنیا تاکید کردند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار