آیت‌الله علوی گرگانی:

وظیفه ما پاسداری از آرمان‌های امام خمینی (ره) است

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: امام راحل در مسیر خود نیتی الهی داشت و همین موجب شد که ایشان عزتمند شود و انقلاب به پیروزی برسد.
کد خبر: ۱۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸ - 02February 2014

وظیفه ما پاسداری از آرمان‌های امام خمینی (ره) است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "سید محمدعلی علویگرگانی" از مراجع تقلید در دیدار جمعی از بسیجیان سازمان بسیج اصناف استان قم با وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: قم خاستگاه و پایگاه انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی از این شهر آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مردم قم باید بیشتر از دیگران قدردان انقلاب و دستاوردهای ارزنده آن باشند، تاکید کرد: دشمنان انقلاب به دلیل تاثیرگذاری که مردم این شهر در سرنگونی طاغوت داشتهاند همیشه با دیدی غضبآلود به قمیها نگریستهاند و نگاهی کینهتوزانه داشتهاند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایران اسلامی به رهبری امام راحل به سرمنزل مقصود رسید، افزود: امام خمینی(ره) حرکت خود را از قم آغاز کرد و چون نیتی الهی داشت خداوند نیز به ایشان عزت بخشید و انقلاب ایران جهانی شد و البته ایشان در راه به ثمر رسیدن انقلاب زحمات بسیاری کشید.

وی با اشاره به تبعید امام راحل از سال ۴۲ تا ۵۷ بیان کرد: امام راحل در مسیر خود نیتی الهی داشت و همین موجب شد که ایشان عزتمند شده و انقلاب نیز به پیروزی بیانجامد.

آیتالله علوی گرگانی، امام راحل را یکی از نعمات الهی برای ملت ایران دانست و بیان کرد: ما همیشه وظیفه داریم که قدردان این نعمت بوده و یاد و نام ایشان را حفظ کرده و از آرمانهایش پاسداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضور در شهر مقدس قم و زندگی در جوار حرم کریمه اهل بیت(س) نعمتی ارزشمند است، تاکید کرد: نظام بر پایه حرکت در مسیر اهل بیت بنیان نهاده شده است و باید از این نظام با تمام توان حفاظت کرد و نسبت به تبیین آثار و برکات انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف به ویژه نسل جوان اهتمام داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از نکات مورد تاکید امام راحل صدور انقلاب اسلامی ایران بود، تصریح کرد: تبیین دستاوردها و برکات انقلاب موجب صدور آن میشود و مهمترین علت موفقیت انقلاب ایران جذب قلوب انسانها بود.

نظر شما
پربیننده ها