آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد

مراقبه و تهذیب نفس، راهی به سوی سعادتمندی انسان

آیت الله علوی گرگانی گفت: با محاسبه روزانه اعمال می‌توانیم رابطه خود را با خدا اصلاح کرده و راهی به سوی سعادتمندی بیابیم.
کد خبر: ۱۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸ - 24February 2014

مراقبه و تهذیب نفس، راهی به سوی سعادتمندی انسان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، "آیت الله علوی گرگانی" در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی شرکت کننده در دورههای بصیرت با اشاره به اینکه موعظه برای همه انسانها است، اظهار کرد: کشاورزان برای کشت محصول خوب بذرها را قبل از کاشت امتحان میکنند تا اگر محصول خوبی داد برای آن زحمت بکشند ما نیز باید برای اعمالمان گزینش گر باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شما به عنوان شرکت کنندگان در دورههای بصیرت باید به فواید این دورهها پی ببرید وگرنه این تلاشها بیهوده است، افزود: وجود این دورهها و دیدار با علما از برکت وجود رهبر معظم انقلاب است که بر آن تاکید دارند چرا که این دیدارها فاصله با روحانیت را کم و آشناییها را زیاد میکند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه ما دشمنان قسم خورده داریم، تصریح کرد: شیطان به عزت و جلال خداوند سوگند خورده تا بندههای خدا را گمراه کند و در این راستا با همه تلاش مطالباتش را وصول میکند.

وی با تاکید براینکه همواره باید محاسبه و مراقبه از نفس داشته باشیم، بیان کرد: با محاسبه روزانه اعمال میتوانیم گناهانمان را ترک کنیم، رابطه خود را با خدا اصلاح کرده و راهی به سوی سعادتمندی بیابیم.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر خداوند انسانها را محدود نمیکرد انسان به هیچ قانونی پایبند نبود و خواهان آزادی بیحد و حصر بود، این قوانین نشان دهنده درون انسان است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: خداوند متعال پیامبران الهی را فرستاد تا به ما دستورالعمل زندگی بدهند و همه اینها برای سعادت و کمال بشریت است.

استاد عالی حوزه علمیه با اشاره به تاکید خدا برای برپایی نماز، اظهار کرد: نماز وسیلهای برای زدودن گناهان بندگان است در واقع نماز برای نجات خود انسان هاست وگرنه خداوند بینیاز از نماز ما است.

وی با بیان اینکه بسیاری از انبیا و الهی در راه هدایت انسانها به دست شقیترین افراد به شهادت رسیدند، افزود: پیامبران الهی برای نجات و بیداری انسانها آمدند تا به ما انذار و بشارت دهند، قرآن هم در بسیاری از آیات به انسان هشدار و تذکر میدهد تا برپایه عمل به احکام و دستورات راه کمال و سعادت را بپیمائیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار