فرمانده سپاه فجر استان فارس:

رسانه‌ها از ایجاد موج منفی و سیاه‌نمایی پرهیز کنند/ مطالبه گری مسئولیت اول رسانه ها

فرمانده سپاه فجر استان فارس از رسانه ها خواست تا مطالبه‌گری از مسئولان را اولویت خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ - 02October 2016

به گزارش دفاع پرس از فارس، سردار سیّد هاشم غیاثی امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان فارس با تسلیت ایام ماه محرم اظهار داشت: قیام عاشورا تا قیامت ادامه دارد اما مهم این است که ما خود را در اردوگاه امام حسین (ع) تعریف کنیم و در این راستا گام برداریم.

وی رسالت رسانه را آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی عنوان و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی باید در راستای منافع ملی به عنوان یک نقطه مشترک مدنظر اصحاب رسانه قرار گیرد.

سردار غیاثی رعایت اخلاق رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: جنجال‌آفرینی و ایجاد موج‌های منفی و سیاه‌نمایی نباید محور فعالیت رسانه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 300 رسانه در استان فارس در حال فعالیت است بیان کرد: استان فارس از جمله استان‌های پیشرو در عرصه رسانه است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه اصحاب رسانه استان با رعایت اخلاق حرفه‌ای نقش خود را مانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان ایجاد می‌کنند و باید دغدغه‌ها را به درستی منعکس کنند عنوان کرد: نقد منصفانه و مطالبه‌گری یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های رسانه‌ای است که باید همواره مدنظر قرار گیرد چراکه مطرح کردن مسائل به تنهایی، کارساز نیست.

سردار غیاثی به فعالیت اقشار 22 گانه بسیج در استان فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر بسیجی در استان فارس سازمان‌دهی شدند.

وی بر لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری اقشار مختلف بسیجیان در حوزه‌های تخصصی خود تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید در قبال حوزه مسئولیتی خود به جامعه پاسخگو باشند و بنده اعلام آمادگی می‌کنم در حوزه فرماندهی سپاه فجر استان فارس پاسخگوی مسائل این حوزه در جمع اصحاب رسانه باشم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس فلسفه وجود بسیج اقشار را تخصصی شدن امور عنوان کرد و افزود: اگر هر یک از این اقشار در فضای منطقی مطالبه‌ای از مسئولان داشته باشند که انتفاع و سود آن به جامعه برسد موجی ایجاد خواهد شد که مسئولان نمی‌توانند در مقابل آن بایستند.

سردار غیاثی بر لزوم تشکیل جلسات مستمر در بسیج رسانه با هدف ایجاد موج مطالبه‌گری از مسئولان استان تاکید و تصریح کرد: در این جلسات با حضور اصحاب رسانه برای مباحث آموزشی، نظارتی و تامین لوازم و تجهیزات با توجه به اینکه ضامن اجرای خروجی و مصوبات بسیج رسانه، فرماندهی سپاه است، تصمیم‌گیری شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه امروز حوزه جنگ نرم مانند جنگ سخت نیاز به یگان دارد و مهم‌ترین کار رسانه که در خط مقدم این نبرد قرار دارد محرک‌سازی یگان جنگ نرم است، بیان کرد: امروز دشمن ارکان اساسی نظام، ایمان‌ها و جامعه جوان را هدف گرفته و می‌تواند جوان را که یک فرصت برای کشور است به تهدید تبدیل کند.

سردار غیاثی با بیان اینکه امروز دشمن خاکریزهای خود را خیابان‌ها، دانشگاه و مدارس ما ایجاد کرده است عنوان کرد: متاسفانه متولیان فرهنگی نسبت به این مهم بی‌توجه هستند.

وی با انتقاد از اینکه از ظرفیت جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی استان فارس استفاده نمی‌شود اظهار داشت: باید چالش‌های فرهنگی استان مشخص، اولویت‌بندی و در جلسات این شورا بررسی شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد: باید تمامی دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی استان فارس نسبت به مسئولیت‌های خود ارزیابی شوند نه اینکه جلسات شورا به صورت ماهانه و باری به هر جهت برگزار شود.

وی که هفته گذشته از محدوده اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، محله سنگ‌سیاه در قالب لباس شخصی بازدید کرده است زمان دیدن وضعیت اطراف حرم‌های مطهر را بدترین لحظات عمر خود توصیف کرد و گفت: شرایط نامناسب است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه در فاصله کمتر از یک‌هزار متری اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مشکلات بسیاری وجود دارد خاطرنشان کرد: کمتر مسئولی از مسئولان استان است که از این محدوده بازدید نکرده باشد و قولی نداده باشد اما هیچ اقدام در خور شأن این حرم مطهر نیز انجام نشده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه اطراف حرم مطهر بارانداز مواد مخدر است و مکانی است که گردشگران و توریست‌ها تردد و از این مسائل تصویربرداری می‌کنند بیان کرد: این مشکلات نه‌تنها برای استان که برای کشور وهن است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه جمع‌آوری مظاهر علنی اعتیاد، فساد و دیگر مشکلات اجتماعی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) کمترین کاری است که باید انجام شود، عنوان کرد: در این محدوده مجتمع‌های فرهنگی و دارالقرآن‌ ایجاد و طلبه‌های آموزش‌دیده برای حضور فعال به این منطقه اعزام می‌شوند.

سردار غیاثی با اشاره به اینکه به طور حتم مسئولان استان نگران این وضعیت هستند تاکید کرد: سپاه فجر استان فارس در تلاش است با کار عمیق، منسجم، منطقی، عاقلانه و هماهنگ اقدامی شایسته حرم مطهر انجام دهد.

وی درباره انجام کارها در حوزه فرهنگ شهید و شهادت گفت: در این حوزه نمی‌شود جزیره‌ای عمل کرد و تنها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متولی این امور نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها باید به وظیفه خودشان عمل کنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تاکید بر اینکه یاد شهدا و مجاهدت‌های دفاع مقدس نباید فراموش شود خاطرنشان کرد: دشمنان ایران به‌دنبال کمرنگ کردن و از بین بردن نام، یاد و اهداف شهدا هستند چراکه می‌دانند تا یاد شهدا زنده باشد سلطه بر ایران محال است.

سردار غیاثی با بیان اینکه شهدا نقطه وفاق و همدلی هستند و افراد جامعه از مردم و مسئولان با هر تفکر، جریان و نگرش سیاسی روی شهدا به عنوان نقطه محوری وفاق دارند اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت مستمر در سطح استان و در مناسبت‌های مختلف اقدام ارزنده و قابل دفاعی است که باید ادامه یابد.

وی همچنین آمادگی سپاه فجر استان فارس برای برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه را اعلام کرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس به اقدامات محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و عمرانی که توسط سپاه فجر استان فارس انجام شده است اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی برای محرومیت‌زدایی از 6 شهرستان استان و همچنین برطرف شدن مشکلات آب شرب استان در حال پیگیری و انجام است.

سردار غیاثی با درخواست اصحاب رسانه مبنی بر اعزام به کربلای معلی در ایام اربعین موافقت و بیان کرد: برای اعزام 40 نفر از اصحاب رسانه برنامه‌ریزی می‌شود تا علاوه بر زیارت، این رویداد بزرگ جهان اسلام را منعکس کنند و پس از سفر نیز نمایشگاه عکس سفر اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سپاه فجر استان فارس با تمام ابزار و امکان در خدمت مردم و مسئولانی است که به مردم خدمت می‌کنند چراکه اعتقاد من بر تعامل با تمام جریان‌ها است تصریح کرد: من در کار خود جدی هستم و نباید انتظار داشته باشید در برابر افرادی که خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رعایت نمی‌کنند سکوت شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه تیم فجر شهید سپاسی شیراز مغلوب مسئولان استان فارس شده است عنوان کرد: مشکلات این تیم که اداره آن نیازمند همراهی و همکاری تمامی مسئولان است در جلساتی بررسی و راهکارها برای حضور پرشور این تیم در فصل‌های آینده ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار