سید حسن نصر الله:

نیروهای مقاومت در مبارزه با جریان تکفیری از قیام امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند/ شعار حزب‌الله در عاشورای امسال «بردباری و پیروزی» است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، طی سخنانی در اولین شب ماه محرم‌الحرام، ضمن تشریح پیروزی مقاومت با جلوگیری از تحقق اهداف دشمن، شعار عاشورای امسال حزب الله را «بردباری و پیروزی» اعلام کرد و گفت: مبارزه نیروهای مقاومت با جریان تکفیری، ملهم از قیام امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ - 03October 2016

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت شب اول ماه محرم و آغاز مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سخنرانی کرد.

وی که در مرکز عاشورایی سید الشهدای (ع) واقع در جنوب بیروت سخنرانی می‌کرد، بیان داشت که پیروزی به معنای جلوگیری از تحقق اهداف اساسی دشمن است و مقاومت حزب‌الله در سال 2000 مانع تحقق اهداف دشمن صهیونیستی در لبنان شد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: دشمن صهیونیستی در سال 2000 می‌خواست آنچه را که در 1982 در پی آن بود، محقق کند که مقاومت لبنان با ممانعت از این کار توانست ملت را بیدار و اراضی اشغالی را آزاد کند و این همان چیزی است که ما آن را پیروزی می‌نامیم و در واقع عالی‌ترین سطح پیروزی محقق شده است.

وی با بیان اینکه شعار حزب‌الله در عاشورای امسال «بردباری و پیروزی» است، تأکید داشت که صبر و بردباری‌ است که منجر به پیروزی می‌شود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان داشت : مقاومت لبنان زمانی به پیروزی رسید که توانست دشمن اسرائیلی را از تحقق اهدافش باز دارد.

وی به سطح دوم پیروزی اشاره کرد و گفت که این نوع پیروزی نه تنها در به شکست کشاندن اهداف دشمن خلاصه نمی‌شود بلکه پیروزی‌ است که تحقق اهداف مقاومت لبنان را رقم زد.

نصر الله به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان داشت که راه واندیشه امام حسین (ع) تا به امروز از اسلام در برابر افراط گرایی و وحشی‌گری دفاع و دشمنان پیامبر(ص) را رسوا کرده است.

سید مقاومت با بیان اینکه دنیا امروز نیز شاهد پیروزی خون بر شمشیر است، تأکید کرد که انقلاب اسلامی ایران و مقاومت حزب‌الله در لبنان و اقداماتی که در مقابل گروه‌های تکفیری انجام می‌شود، این همه عزم و اراده همچنان قوی و تاثیر گذار است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حادثه عاشورا افزود: در کربلا دو اردوگاه بودند که هر یک هدفی را دنبال می‌کردند. اگر ما تشخیص دهیم که چه کسی در دنیا غالب و چه کسی در آخرت پیروز است، می‌توانیم از پیروزی و شکست سخن بگوییم.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه حوادث کنونی نشان دهندهپیروزی خون بر شمشیر است، بیان داشت نیروهای مقاومت در مبارزه با جریان تکفیری از قیام امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند.

وی افزود: عاشورا مناسبتی است برای اسلام، وحدت و الفت دادن بین مسلمانان و امام حسین (ع) از دین مسلمانان و ارزش‌های انسانی دفاع می‌کرد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار