آیت الله آملی لاریجانی:

استقلال دستگاه قضا تدبیر امام راحل بود

رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز راه بلندی را طی کرده است، و از دستورهای اکید حضرت امام(ره) نیز این بود که قوانین را اسلامی کنیم و امروز استقلال و اقتدار دستگاه قضایی که از فرمایشات و تدابیر حضرت امام بود تحقق یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴ - 02February 2014

استقلال دستگاه قضا تدبیر امام راحل بود

 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه صبح امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمانهای والای امام خمینی (ره) که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هر چیز ایامالله دهه فجر را تبریک و تهنیت عرض میکنم و یاد حضرت امام(ره) را گرامی میداریم.  
 
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت قضاوت دیدگاه بلندی داشتند و همین طور اهمیت قضا در اسلام و شکل دادن آن در جامعه جدید که در انقلاب اسلامی پدید آمد در مقاطع مختلف بر این مسئله تاکید داشتند.  
 
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: امام(ره) همواره بر مسئله اهمیت قضا تاکید داشتند و البته در مورد سلامت دستگاه قضایی دستورات اکید فرمودند به ویژه در فرمان 8 مادهای که چند ماده از آن در مورد دستگاه قضاست به ویژه در بند سوم آن که نسبت به اقتدار دستگاه قضایی با توجه به این مسئله که اگر مقامی حکم را اسلامی تشخیص دادند به آن توجه کنند و اجرا نمایند.  

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه اظهار داشت: امام(ره) منویات بلندی نسبت به قوه قضاییه داشتند اما اگر بخواهیم از منظر دیگری به این مسئله اشاره کنیم دستگاه قضایی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و نظام جمهوری اسلامی نظام خاص و بیبدیلی در جهان امروز است و حضرت امام معمار این نظام بیبدیل بودند.  
 
این مقام ارشد قضایی کشور ادامه داد: شرایط و خصایص برای نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، ضمن این که برای قوه قضاییه نیز وجود دارد و به نظر من مهمترین شاخصههای نظام در جهان امروز معنویتی است که با مردم سالاری پیوند خورده است و بزرگترین وظیفه ما در نظام پیوند دادن نظام با مردم سالاری و مردم در تحقق آرمانهای معنوی و بلند بود.  
 
آیتالله آملی لاریجانی گفت: دستگاه قضایی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز راه بلندی را طی کرده است؛ از زمان آیتالله بهشتی تاکنون مسیر بلندی طی شده تا ساختارهای دستگاه قضایی اسلامی شکل پیدا کند.

وی تصریح کرد: قوانین متعددی به تصویب رسیده و از دستورهای اکید حضرت امام(ره) نیز این بود که قوانین را اسلامی کنیم و خدا را شکر این مسئله تا حد زیادی صورت پذیرفته است و اکنون استقلال و اقتدار دستگاه قضایی از فرمایشات و تدابیر حضرت امام بود که تحقق یافته است. 
 
رئیس دستگاه قضا در پایان خاطر نشان کرد: با تمام تلاشهایی که انجام شده ما هنوز با حد تعالی این مسیر فاصله داریم اما تلاشهای خوب دستگاه قضایی از حیث کمیت و کیفیت در این زمینه داشته است و مردم شریف ما شایسته هر گونه کمک و خدمت هستند و امیدواریم که با سیری که دستگاه تا به حال داشته این آرمانها محق شود. 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار