احمد رضا درویش:

همه شیعیان در ماندگار شدن قیام امام حسین (ع) سهیم هستند

کارگردان فیلم سینمایی رستاخیز گفت : در مورد عاشورا و نهضت امام حسین(ع) هرکس با هر درجه عشق و علاقه‌ای سعی کرده کاری فرهنگی را انجام دهد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴ - 06February 2014

همه شیعیان در ماندگار شدن قیام امام حسین (ع) سهیم هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست پرسخ و پاسخ فیلم رستاخیز با حضور احمدرضا درویش کارگردان،علی قلیزاده تهیهکننده، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس، حسین جعفریان فیلمبردار، علی قائممقامی مدیر تولید، محسن موسوی،کامران سحرخیز، بهروز پاک نهاد، فریدون جیرانی و سایر عوامل فنی آن در برج میلاد برگزار شد.

احمدرضا درویش در ابتدای نشست گفت: حدود 14 سال پیش که با احمد مسجدجامعی به دمشق رفتیم به وی گفتم که یکی از آرزوهایم این است که اثری در ارتباط با عاشورا در کارنامهام وجود داشته باشد.بعد از گفتوگوهای بسیار زیاد  به شخصیت حضرت عباس(ع) رسیدیم و تصمیم گرفتیم این فیلم را تولید کنیم. آقای مسجدجامعی فارغ از تمامی مسئولیتشان در 14 سال گذشته همراه این پروژه بودند.

وی در خصوص اینکه منابعی که برای تحقیق و ساخت «رستاخیز» استفاده کرده است، اظهار داشت:  در تیتراژ کاربه منابعی که ما استفاده کردیم اشاره شده است، درمورد منابع و مآخذ توضیح این نکته ضروری است که در مورد عاشورا و نهضت امام حسین(ع) هرکس با هر درجه عشق و علاقهای سعی کرده تا کاری فرهنگی را انجام دهد، برای ماندگار شدن قیام امام حسین (ع) همه شیعیان قدمی برداشتهاند.

کارگردان رستاخیز خاطرنشان کرد: دو سال به طور کامل صرف تحقیق و پژوهش شد که این تحقیق تنها مختص به امام حسین(ع) نبوده و در این دوسال شرایط زیست اجتماعی و فرهنگی حدود 400 سال قبل از بعثت حضرت رسول تا 200 سال بعد از شهادت امام حسین(ع)مورد تحقیق قرار گرفت، ضمن اینکه فیلمنامه هم پس از 6 یا 7 بار بازنویسی برای تحقیق به مراجع داده شد، ما برای این کار مشاوره نظامی هم داشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار