کوتاه از زندگی نامه شهید ایرانمنش

مستند "چریک" پیرامون زندگی نامه شهید حمید ایرانمنش منتشر شد

سپاه خانه اصلی حمید شد و از همین جا برای مبارزه با احزاب آتش افروز به کردستان رفت و بخاطر شجاعت و جسارتش در مبارزه با اشرار به او حمید «چــــریک» می‌گفتند.
کد خبر: ۱۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵ - 09February 2014

مستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، "حمیدایرانمنش" در سال ۱۳۳۴ در کرمان به دنیا آمد. بعد از تولد شهید ایرانمنش مادرش به علت تألمات روحی قادر به نگهداری اونبود. او کودکی را نزد دایه گذراند و سپس به پرورشگاه سپرده شد. وی یازده ساله بود که به آغوش گرم خانواده بازگشت اما گرمای این کانون پرمحبت با فوت پدر و مادر دیری نپائید.

کوتاه از زندگی نامه شهید ایرانمنش

آغاز جوانیاش با زمزمههای مخالفت علیه حکومت پهلوی توام بود، حمید در آغوش جلسات مذهبی و کتابهای روشنگر گرم شد و از این پس سپاه خانه اصلی حمید شد و از همین جا برای مبارزه با احزاب آتش افروز به کردستان رفت و بخاطر شجاعت و جسارتش در مبارزه با اشرار به او حمید "چــــریک" میگفتند و بعد ازبازگشت از کردستان به جبهههای جنگ عزیمت کرد و در عملیاتهای مختلف شرکت کرد او با شایستگی تمام فرمانده گردان شد.

در عملیات بیت المقدس به تاریخ خرداد ماه ۱۳۶۱ که به آزاد سازی خرمشهر منجر شد به عنوان فرمانده یکی از گردانهای لشکر ۴۱ ثارالله در صحنه حضور داشت و با رزمی متهورانه در حالیکه بیش از بیست گلوله به تنش نشسته بود به شهادت رسید.

فرازی ازوصیت نامه شهید حمید ایرانمنش

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

شما برای خدا قیام کردهاید نه برای شکم. و تا آنجائی که مشاهده نمودهایم قیام شما خدائی بوده است. بگذارید فرزندانتان با آداب کامل اسلامی بزرگ شوند وسعی کنید سه بعد سیاسی و رکن اساسی را که اسلام برآن توجه دارد و ملت هم متوجه آن شده است ازدست ندهید، قرآن را جهت هدایت و نهج البلاغه را جهت مردم داری و طریقه حکومت و صحیفه سجادیه را جهت آمرزش و طلب مغفرت و دعا به درگاه خدارا از دست ندهید که همین سه رکن حافظ این ملت شهید پرور اسلامی میباشد.

شایان ذکراست: کتاب مستند چریک، پیرامون زندگی و شهادت شهید حمید ایرانمنش توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان منتشر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار