در مراسم رونمایی از آرت‌بوک فیلم بادیگارد مطرح شد؛

لشکری‌پور: یک میلیون و 300 هزار نفر بادیگارد را دیدند/ حاتمی‌کیا: تخلفات را به پلیس فتا گزارش دادم/ مریلا زارعی: حاتمی‌کیا مواظب بیت‌المال بود / درویش: حاتمی‌کیا قلندر سینمای ایران است

آرت‌بوک فیلم سینمایی بادیگارد با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، مریلا زارعی، منوچهر شاهسواری، علیرضا رضاداد، احمدرضا درویش، منوچهر محمدی و حبیب ایل‌بیگی در نخلستان اوج رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ - 31October 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از آرت بوک فیلم سینمایی بادیگار بعد از ظهر امروز با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر در نخلستان اوج برگزار شد.

«پژمان لشکری‌پور» در ابتدای مراسم رونمایی از آرت بوک بادیگارد با اشاره به اکران‌های این فیلم سینمایی اظهار داشت: اکران ویدئویی دومین مرحله نمایش یک فیلم است، اما در مجموع فیلم بادیگارد در 145 سینمای کشور اکران شد که تقریبا نیمی از سینماهای کشور را در بر می‌گیرد. از این تعداد 30 سینما در تهران و 115 سینما در شهرستانها به اکران بادیگارد اختصاص داشت.

وی افزود: در مجموع یک میلیون و 300 هزار نفر از رهگذر این اکران‌ها به دیدن فیلم بادیگارد نشستند. همچنین 200 نمایش برای شهرستان‌های فاقد سینما داشتیم که حاصل آن دیده شدن فیلم بادیگارد برای یکصد هزار نفر بود؛ وجود این ظرفیت نشان داد شهرستان‌ها تشنه سینمای انقلاب هستند.

«ابراهیم حاتمی‌کیا» به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: چیزی برای سخنرانی آماده کرده بودم، اما حُرم جمعیت را که دیدم معنی جملات عوض شد.

وی در سخنانی طنز گونه بیان کرد: وقتی مرغی تخم می‌گذارد باید قدقد کند، ما هم در این محفل جمع شده‌ایم تا درباره کاری که انجام داده‌ایم حرف بزنیم. یک روز پسرم پیش من آمد و گفت می‌خواهم آرت بوک بادیگارد را تولید کنم و توضیحاتی را درباره نمونه‌های خارجی آرت بوک به من ارائه کرد.

لشکری‌پور: یک میلیون و 300 هزار نفر بادیگارد را دیدند/ حاتمی‌کیا: تخلفاتی را به پلیس فتا گزارش دادم/ مریلا زارعی: حاتمی‌کیا مواظب بیت‌المال بود / درویش: حاتمی‌کیا قلندر سینمای ایران است 

حاتمی کیا افزود: این یک تجربه تازه برای سینمای وطنی است و در واقع زکات تجربه فیلم بادیگارد در فضایی که فقر زدگی سینما به چشم می‌خورد؛ شاید بعضی‌ها بگویند این کار خرج تراشی برای سینماست، اما واقعا این کار لازم است.

کارگردان آژانس شیشه‌ای بیان کرد: بادیگارد آرام آرام بخش پنهانش را با پخش ویدئویی نشان می‌دهد. این روزها شاهد تحولاتی در رسانه هستیم به گونه‌ای که فیلم بادیگارد را در تلگرام و شبکه‌های ماهواره‌ای به اشتراک گذاشته بودند و من این اتفاقات را به پلیس فتا گزارش دادم.

«مریلا زارعی» بازیگر فیلم بادیگارد در ادامه با اشاره به بازی در فیلم بادیگارد اظهار داشت: بازی در کنار ابراهیم حاتمی‌کیا برای من هر روز یک تجربه تازه داشت و اتفاقات عجیبی را برای من رقم زد. مدیریت حاتمی کیا در بادیگارد فوق العاده بود.

لشکری‌پور: یک میلیون و 300 هزار نفر بادیگارد را دیدند/ حاتمی‌کیا: تخلفاتی را به پلیس فتا گزارش دادم/ مریلا زارعی: حاتمی‌کیا مواظب بیت‌المال بود / درویش: حاتمی‌کیا قلندر سینمای ایران است 

وی افزود: در سال‌های اخیر پسوند فاخر با گوشه و کنایه و به منظور تحقیر به کار گرفته می‌شود، اما در بادیگارد موضوع و نگاه هر دو فاخر بودند. حاتمی‌کیا در بحث بیت‌المال و نگه‌داری از آن به خوبی توجه داشتند.

«فریدون جیرانی» گفت: من ناز منوچهر شاهسواری را به دلیل سواد رسانه‌ای، علیرضا رضاداد بعنوان مدیر خوب و ابراهیم حاتمی‌کیا را که صاحب اندیشه است را می‌خرم.

وی افزود: کتاب ارزشمندی تهیه شده که سرمایه‌گذار آن مهم است به این معنا که سرمایه‌گذار این کار با فکر و اندیشه وارد بادیگارد شده و در ادامه نیز این آرت‌بوک تهیه شده است که اگر این سرمایه‌گذار نبود کتاب به این شکل زیبا منتشر نمی‌شد. از اینکه سیاست داخل سینما شده است متاسفم چون تشخیص را از ما گرفته و فضای دوقطبی ایجاد کرده است و متاسفم که فیلم بادیگارد در جشنواره فیلم فجر دیده نشد.

«احمدرضا درویش» کارگردان فیلم رستاخیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به ویژگی‌های ابراهیم حاتمی‌کیا و سینمای او اظهار داشت: من بیش از چهل سال است با حاتمی‌کیا دوست هستم؛ حاتمی‌کیا منادی قامت بلند و قلندر سینمای ایران است. من در محضر ایشان ذره‌ای بیش نیستم.

وی ادامه دداد: تا به امروز ادبیاتم با حاتمی‌کیا مانند یک دوست بود، اما امروز ادبیاتم فرق می‌کند. اگر رسول ملاقلی‌پور زنده بود در این جلسه شرکت می‌کرد بگذارید من در این جلسه چند کلامی جای رسول حرف بزنم. رسول عصیان داشت و فریاد می‌زد.

لشکری‌پور: یک میلیون و 300 هزار نفر بادیگارد را دیدند/ حاتمی‌کیا: تخلفاتی را به پلیس فتا گزارش دادم/ مریلا زارعی: حاتمی‌کیا مواظب بیت‌المال بود / درویش: حاتمی‌کیا قلندر سینمای ایران است 


درویش ادامه داد: من با رسول ملاقلی‌پور در فیلمسازی دغدغه‌مندی و در موج و انفجار مشترک بودم. نسخه رسول فریاد بود و نسخه من قرصهایی با دُز بالا است.

وی خطاب به حاتمی‌کیا گفت: اگر ملاقلی‌پور اینجا بود، فریاد می‌کشید که ای ابراهیم این چه کاری است که کردی؟ چرا این فیلم را ساختی؟ برادر من مگر سرت درد می‌کند؟ اصلا صدایت شنیده می‌شود؟ مگر غیر از این است که صدایت گوش آدم را اذیت می‌کند. ابراهیم تو باید به جنوب و در صحرای حلب بروی و گوشه‌ای را پیدا کنی و در آنجا داد بزنی.

کارگردان رستاخیز گفت: اگر رسول ملاقلی‌پور زنده بود پوستت را کرخه می‌‌داد تا آغشته به خون شهدا شود. برادر من سینمای ایران این کتاب «بادیگارد» را نمی‌خواهد. این کتاب برایت هزینه دارد و در آینده خواهی دید که به تو درباره چاپ این کتاب چه خواهند گفت.

در پایان این مراسم آرت‌بوک بادیگارد با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، منوچهر شاهسواری، علیرضا رضاداد، احمدرضا درویش، منوچهر محمدی، حبیب ایل‌بیگی، مریلا زارعی، و چندین شخصیت فرهنگی دیگر در نخلستان اوج رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار