رئیس مجتمع درمانی کوثر خبر داد

کلینیک تخصصی دیابت ویژه نیروهای مسلح افتتاح شد

دکتر فرخ مدرسی در حاشیه مراسم افتتاحیه کلینیک تخصصی دیابت کوثر گفت: با افتتاح این مرکز تخصصی نیروهای مسلح مبتلا به دیابت رایگان درمان می شوند.
کد خبر: ۱۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶ - 09February 2014

کلینیک تخصصی دیابت ویژه نیروهای مسلح افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین کلینیک تخصصی دیابت ویژه نیروهای مسلح با حضور سردار فتحیان رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار مهدی اخوان فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه، دکتر امین نجفیپور رئیس مرکز خدمات درمانی نیروهای مسلح و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

دکتر مدرسی رئیس مجتمع درمانی کوثر گفت: این کلینیک بعد از پذیرش تشخیص و درمان به آموزش و ارائه مشاوره تغذیه به بیماران دیابتی میپردازد. وی اشاره کرد در حال حاضر یکهزار و دویست و پنجاه پرونده در بخش دیابت نیروهای مسلح تشکیل شده که با افتتاح این مرکز روزانه گنجایش پذیرش پانصد تا یکهزار بیمار دیابتی را دارد.

مدرسی با اشاره به اختصاص سرانه پانصد هزار تومانی برای هر بیمار دیابتی نیروهای مسلح گفت: در صورت درمان و پیشگیری بیماران دیابتی برای درمان هر بیمار دیابتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس مجتمع درمانی کوثر اذعان داشت: مشاوره تغذیه، روانشناسی، ورزش، نفولوژی، چشم، قلب، ارائه گلوکومتری رایگان(دستگاه تخصصی دیابت) از خدمات این مرکز میباشد.

دکتر مدرسی تاکید کرد: برای افرادی که دیابت ندارند آزمایشگاههای ادواری پیش بینی شده است که در صورت تشخیص به جمع دیابتیها میپیوندند و تحت نظر قرار خواهند گرفت. با ایجاد این مرکز روزانه ۱۴۰۰ نفر مراجعه خواهیم داشت که حدود سیصد نفر از آنان مبتلا به بیماری دیابتی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی شده با فراهم کردن این مرکز تخصصی ۵ تا ۶ هزار بیمار دیابتی تحت پوشش خدمات درمانی قرار بگیرند که برای نیروهای مسلح رایگان ولی بیماران عادی مبتلا به دیابت بخشی از هزینههای خود را باید بپردازند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار