زواری در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

«چ» از فیلم‌های موفق و قابل تقدیراست/ حاتمی‌کیا در ساخت فیلم موفق عمل کرده است

مدیر فنی و مشاور کارگردان فیلم «چ» گفت: فیلم «چ» با رویکرد و محتوای دفاع مقدس از فیلم‌های موفق و قابل تقدیر در جشنواره فیلم فجر است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ - 10February 2014

«چ» از فیلم‌های موفق و قابل تقدیراست/ حاتمی‌کیا در ساخت فیلم موفق عمل کرده است

مهدی زواری مدیر فنی و مشاور کارگردان فیلم «چ» در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: مولفههایی معادل فیلم «چ» در جامعه وجود دارد و از موفقیتهای این فیلم این است که مخاطبان به سهولت میتوانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح کرد: در فیلم «چ» پیامها و حرفهایی از جنس آنچه که مورد مد نظر حاتمی کیا است وجود دارد و میتوان گفت که فیلم موفقی در حوزه محتوایی به شمار میرود.

مدیر فنی و مشاور کارگردان فیلم «چ» در پاسخ به این سوال که در حوزه ساخت و تولید فیلم در حوزه دفاع مقدس چه اندازه موفق بودیم، تاکید کرد: در زمینه ساخت و تولید فیلم با رویکرد و محتوای دفاع مقدس هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و سازندگان و تولیدکنندگان باید گامهای گسترده تری را در این راستا بردارند.

وی با اشاره به اینکه فیلم «شیار ۱۴۳» از فیلمهای موفق و قابل تقدیر در جشنواره فیلم فجر در حوزه دفاع مقدس است، گفت: بازهم باید از این جنس کارها صورت گیرد چرا که در زمینه ساخت فیلمهایی بارویکرد و محتوای دفاع مقدس در کشور وجود دارد و میتوان با پشتکار و اقدام به موقع در این حوزه فعال بود.

وی به ویژگیهای شخصیتی حاتمی کیا اشاره کرد و افزود: شجاعت، صداقت و بیریا بودن از ویژگیهای بارز و برجسته حاتمی کیا محسوب میشود و بابت آن حاضر است بها هم بپردازد و این بزرگترین درسی بود که به عنوان یک جوان از حاتمی کیا آموختم.

زواری اذعان داشت: نگاه و روحیهای که در حاتمی کیا وجود دارد با موضوع و محور دفاع مقدس بیربط نیست و برای من به عنوان یک جوان امری پسندیده و مهم به شمار میرود.

مدیر فنی و مشاور کارگردان فیلم «چ» در پایان گفت: شکل بیان و ساخت فیلمها با محتوا و رویکرد دفاع مقدس درانتقال مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس به نسل امروز و آینده، نقش مهم و موثری دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار