هفتمين همايش «آيه‌هاي ايثار و تلاش» با معرفي زنان ايثارگر به كار خود پايان داد

کد خبر: ۱۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳ - 09September 2007

به گزارش ايسنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمين مصطفي پورمحمدي وزير كشور در اين مراسم گفت:شهداي 17 شهريور براي حاكميت حق، جان خود را از دست دادند و شهادت را به عنوان ماندگارترين عمل انساني ثبت كردند.

وي ادامه داد: با وجود گذشت سه دهه از حادثه 17 شهريور ماه، اين حادثه هم‌چنان امواج بزرگي را در جهان در حال ايجاد كردن است.

پورمحمدي اظهار كرد: ‌انقلاب اسلامي هر روز دنيا را با فضاهاي جديدي روبرو ساخته و شعارهايش متناسب با تحولات زمان، در حال نو شدن است. هر چند براي استراتژيست‌هاي جهان قابل پيش‌بيني نبود كه انقلاب اسلامي نشاط خود را حفظ كند و تحولاتي كه مشاهده مي‌كنيم به دليل جايگاه رفيع انقلاب اسلامي در تحولات جهاني است.

وزير كشور در ادامه گفت: انقلاب اسلامي رويكرد انسان محور دارد و نگاهش به تحولات، نيازها، آرمان‌ها و توان انسان‌هاست. در اين رويكرد يكي از شاخص‌هاي برجسته، نگاه به زن و نقش آن است

و يكي از قابليت‌هاي فوق‌العاده‌اي كه ظرفيت انقلاب و توانايي آن را بالا برده است نوع نگاه انقلاب اسلامي به مسائل زنان است؛ در نگاه انقلاب اسلامي، زنان بايد در حوزه‌ هويت ملي، فرهنگ، اصلاحات و سلامت اجتماعي نقش‌آفريني كنند.

پورمحمدي همچنين اظهار كرد: در جنگ تحميلي نيز زنان نهايت تلاش خود را به كار بردند زيرا هم در پشت جبهه و هم در جبهه‌هاي حق عليه باطل ايفاي نقش كردند.

وي افزود: در حال حاضر نيز زن ايراني با حفظ حجاب خود مي‌تواند به اوج علم و فناوري دست يابد و سالم زندگي كند، ضمن اين كه اصالت خود را نيز حفظ مي‌كند.

به گزارش ايسنا، فاتحي دبير همايش نيز با اشاره به مسؤوليت‌پذيري زنان ايراني و گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب و دفاع مقدس اظهار كرد: در ادبيات دفاع مقدس به زنان كمتر پرداخته شده است.

وي با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد همايش آيه‌هاي ايثار و تلاش، از اجراي طرح اوليه «پيك ايثار و افتخار» خبر داد.

به گفته فاتحي، امسال در هفته دفاع مقدس، كتاب‌هاي مربوط به دفاع مقدس در قطارها و هواپيماها به صورت رايگان بين مسافران توزيع مي‌شود.

فاتحي هم‌چنين ايجاد نمادي از دفاع مقدس در مكان‌هاي عمومي را از ديگر برنامه‌هاي ستاد برشمرد.

به گزارش ايسنا، «نيره اعظم احتشام»، همسر شهيد نواب صفوي نيز در اين مراسم به بيان خاطراتي از مبارزات شهيد نواب پرداخت و گفت: تفكر شهيد نواب بسيار وسيع بود و من نيز سعي كردم خودم را با خصوصيات او تطبيق دهم.

وي افزود: دل شهيد نواب براي تمام مسلمانان جهان نگران بود و كلا مساله اسلام برايش در اولويت قرار داشت و من بر همين اساس به «نواب» با تمام وجود اعتقاد داشتم و با وجود تمام سختي‌ها، هيچ‌گاه از خداوند گله نكردم.

وي به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران اشاره كرد و افزود: آنها پيش خدا عزت بسيار دارند.

در اين مراسم از پرستو ملكي، طاهره تقويان آذري، نيره اعظم نواب احتشام رضوي، صديقه قنادي، نوشين حقيقي‌پور، نيكي وكيلي ظهير، زهرا جان‌بزرگي، زهرا هوشواري، ايمان صدقي، فهميه كاظمي راشد، عصمت فخارزاده، بتول فرجي، فائزه عابدپور، خديجه محسني شهري، صغري شاه زيدي، گيتي تركمان، طاهره ميرصاردو، صدف عليرضايي و زهرا عاصمي به عنوان زنان ايثارگر با اهداي هدايايي تقدير شد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار