علی جنتی:

تولید "رستاخیز" با تایید علما و شخصیت‌های طراز اول حوزوی انجام شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تامین بودجه فیلم رستاخیز گفت: بخشی از بودجه این فیلم را شیعیان خارج از کشور و بخشی دیگر را وکلای آیت‌الله سیستانی تأمین کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲ - 12February 2014

تولید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به چند سوال سینمایی اهالی رسانه پاسخ گفت.

علی جنتی در پاسخ به این سؤال که حذف فیلم «عصبانی نیستم» از بخش مسابقه جشنواره به دلیل هجمه اصولگرایان به این فیلم بوده یا دلیل دیگری داشته است، گفت: خود تهیهکننده این فیلم تصمیم گرفت که فیلمش را از بخش مسابقه خارج کند، چون این فیلم در چند بخش نامزد دریافت جایزه بود و ممکن بود برخی از جوایز جشنواره را از آن خود کند و کسب این جوایز مسئولان برگزار کننده جشنواره را تحت فشار قرار دهد تهیه کننده تصمیم گرفت این فیلم را از بخش مسابقه خارج کند، ما هیچ هجمهای از جانب اصولگرایان ندیدیم که بخواهیم بر طبق آن فیلم را حذف کنیم.

وزیر ارشاد در خصوص فیلم رستاخیز و چگونگی تأمین بودجه این فیلم گفت: بنده این فیلم را دیده بودم و از ۹ سال پیش در جریان ساخت آن قرار داشتم. این فیلمنامه در رابطه با حماسه عاشورا ساخته شده بود و در این زمینه نیز نظر بسیاری از شخصیتهای حوزوی را گرفته بود و از نظر تاریخی مشکلی نداشت، فیلمنامه این فیلم کاملا منطبق با تاریخ و مستندات معتبری که در مورد عاشورا وجود دارد تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از علما فیلمنامه رستاخیز را تأیید کرده بودند، اظهار داشت: در متن فیلم هیچ تحریفی صورت نگرفته و نظر علما در فیلمنامه کاملا رعایت شده است و یکی از فیلمهایی که جوایز را درو کرد فیلم رستاخیز بود. بخشی از بودجه این فیلم را شیعیان خارج از کشور تأمین کردند و بخشی دیگر را وکلای آیتالله سیستانی و بخش دیگر را نیز کارگردان و تهیهکننده این فیلم.

جنتی با تاکید بر ارزشهای تصویری فیلم و تایید این ارزشها توسط کارشناسان جشنواره افزود: البته شاید این فیلم از نظر محتوایی اشکالاتی داشته باشد، مثلاً در خود واقعه عاشورا و روز عاشورا آنچه بیشتر در فیلم دیده میشد حماسه بود و وضعیت زنان و کودکان در خیمه و یا حالت لطف خاص امام حسین (ع) به فرزندانشان در این فیلم به تصویر کشیده نشده بود، اما در کل فیلم بسیار خوبی بود و بیشترین جوایز جشنواره را نیز از آن خود کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار