حجت الله ایوبی:

اکران فیلم رستاخیز با در نظر گرفتن نظرات علماء و مراجع انجام خواهد شد

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: همه علما، مراجع و بزرگانی که نسبت به این فیلم ملاحظاتی دارند مطمئن باشند که سازمان سینمایی کشور خودش را ملزم می‌داند که ملاحظات آن‌ها را در نظر بگیرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳ - 17February 2014

اکران فیلم رستاخیز با در نظر گرفتن نظرات علماء و مراجع انجام خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالله ایوبی در حاشیهٔ مراسم اختتامیهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر مشهد در مورد حاشیههایی که برای فیلم «رستاخیز» به وجود آمده است، گفت: فیلم «رستاخیز» حاصل تلاشی چندین ساله است که در حال حاضر این تلاش به ثمر نشسته است، طبیعتا در مورد این فیلم هم مانند خیلی از فیلمهای دیگری که موضوع آنها مسائل دینی و تاریخ اسلام هستند بحثهایی وجود دارد، پرداختن به موضوعات دینی سخت، دشوار و پرهزینه است.

ایوبی ادامه داد: تقریبا یک دهه روی این فیلم کار شده و بخش عمدهای از تولید در سالهای قبل انجام شده و با تلاش گروه تولید این فیلم برای جشنواره امسال آماده شده است، نمایش این فیلم در جشنواره امسال حساسیتهایی را برانگیخت که من میخواهم از این فرصت استفاده و در خصوص همین حساسیتها صحبت کنم.

رییس سازمان سینمایی کشور افزود: برای نمایش این فیلم در جشنواره فجر پروانه نمایشی صادر و در آن قید شد که فیلم برای اکران عمومی باید مجوزهای شرعی و قانونی لازم را هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: دو بحث مهم در خصوص این فیلم وجود دارد؛ یکی بحث نشان دادن تصویر معصومین است که البته در این فیلم تصویر معصومی نشان داده نشده و آنچه ما میبینیم تصویر قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) است، در این خصوص هم مجوزها و فتاوی علماء به ما عرضه شده است که اگر تهیهکنندگان فیلم صلاح بدانند میتوانند این مجوزها و فتواها را اعلام کنند، این به خود عوامل تولیدکننده فیلم بستگی دارد.

رییس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: مباحثی هم در خصوص محتوا، فیلمنامه و تاریخ فیلم مطرح است که خیلی خوب است این بحثها در فضاهای شایسته و بایسته و با حضورعلما و بزرگان و نمایندگان مراجع عظام صورت پذیرد.

ایوبی اظهار کرد: همه علما و مراجع و بزرگانی که نسبت به این فیلم ملاحظاتی دارند مطمئن باشند که سازمان سینمایی کشور خودش را ملزم میداند که ملاحظات آنها را در نظر بگیرد.

وی افزود: از همه دست اندرکاران فرهنگی درخواست عاجزانهای دارم که با کسانی که دراین مسیرهای سخت قدم میگذارند و در خصوص دین و ائمه فیلم میسازند، رفتاربهتری شود که آنها هم ناامید و مایوس نشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار