مراسم بازکاوي و بازشناسي عمليات خيبر با عنوان خيبرشکنان پنجم اسفند ماه در تهران برگزار مي شود

کد خبر: ۱۱۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۸ - 03February 2008
وي در اولين جلسه اعضاي ستاد بزرگداشت مراسم بازکاوي و بازشناسي عمليات خيبر «خيبر شکنان» که با حضور نمايندگان نيروهاي مسلح، وزارتخانه ها و سازمان ها در سالن جلسات اين بنياد برگزار شد، اظهارات داشت: عمليات خيبر به عنوان اولين عمليات آبي خاکي چند اصل غافلگيري، ابتکار و سرعت عمل را دارا بوده و در زمان خود بسيار تاثيرگذار بود.
سرتيپ باقرزاده در ادامه به تشريح عمليات خيبر پرداخت و افزود: در سال 1362 عراق در جنگ را بست مانند اينکه داخل قلعه اي رفته و آسيب ناپذير شده بود و اين در حالي بود که همه فشارهاي ممکن نظير بمباران شهرهاي کشور و پايانه هاي نفتي و فشارهاي سياسي و اقتصادي و نيز معرفي ايران به عنوان کشوري جنگ طلب را نيز بر ما وارد مي کرد. اما رزمندگان ما در چنين شرايطي با رخنه در صفوف دشمن آن قلعه خيبري را شکستند و پيروزي بزرگي را رقم زدند.
رييس بنياد حفظ آثار، حماسه ها و خلاقيت هاي عمليات خيبر را منحصر به فرد توصيف و افزود: منطقه هور که در مرز مشترک ايران و عراق وجود دارد مورد غفلت دشمن بود، بنابراين رزمندگان براي اولين بار با 500 قايق وارد اين هور شده و با حمله به مواضع دشمن توانستند بر جزاير مجنون مسلط شوند.
وي از سرداران بزرگي چون همت، باکري، مشهدي عبادي،ياقچيان و ... به عنوان شهداي شاخص اين عمليات نام برد.
در ادامه نمايندگان نيروهاي مسلح، وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادها به ارايه نقطه نظرات خود درخصوص برگزاري اين مراسم پرداختند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار