رژيم صهيونيستي حالت آماده باش در فلسطين اشغالي اعلام کرد

کد خبر: ۱۱۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۵ - 14February 2008
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبکه تلويزيوني المنار لبنان، رژيم صهيونيستي از بيم پاسخ حزب الله لبنان به ترور عماد مغنيه از رهبران اين حزب که ديشب در انفجاري در شهر دمشق- پايتخت سوريه- به شهادت رسيد، در داخل و خارج از فلسطين اشغالي حالت آماده باش اعلام کرد.
رسانه هاي گروهي رژيم اسرائيل به نقل از منابع امنيتي بدون ذکر نام گفتند که حالت آماده باش عملا برقرار شده است و دستورات رسمي به همه سفارتخانه هاي اين رژيم براي اتخاذ جوانب احتياطي وامنيتي صادر شده يا صادر خواهد شد به ويژه که حزب الله به طور رسمي رژيم صهيونيستي و دستگاه جاسوسي اين رژيم "موساد" را مسئول اين جنايت ترور دانسته است.
با وجود اينکه ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي دست داشتن اين رژيم در ترور عماد مغنيه را انکار کرد، داني ياتوم رئيس سابق موساد ترور مغنيه يا "دستاورد بزرگي براي به گفته خود جهان آزاد" توصيف کرد و وي را به ادعاي خود "يکي از خطرناکترين تروريستها" ناميد و مدعي شد:"اين ترور ضربه سختي به حزب الله از جنبه نظامي و معغنوي وارد کرد".
در همين راستا، عامي ايالون رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي رژيم اسرائيل نيز گفت:"بهتر است هم اکنون جانب سکوت را رعايت کرد و از هرگونه پيش داوري و گمانه زني خودداري کرد".
به گزارش مهر،"عماد مغنيه" از مسئولان نظامي حزب الله لبنان شب گذشته در انفجاري هدفمند از سوي مزدوران رژيم اسرائيل در دمشق به شهادت رسيد.
لازم به ذکر است مغنيه يکي از رهبران برجسته نظامي حزب الله در جريان جنگ 33 روزه تابستان سال گذشته که با شکست رژيم صهيونيستي همراه بود، به شمار مي رفت.
مغنيه در 7 دسامبر سال 1962 ميلادي در روستاي "طير دبا" در شهر صور در جنوب لبنان متولد شد و تحصيلات خود را در بيروت دنبال کرد و به عضويت نيروهاي 17 جنبش فتح درآمد. اين نيرو مسئوليت حفاظت شخصي از ابوعمار(ياسرعرفات)، ابواياد و ابوجهاد را برعهده داشت.
وي سپس وارد جنبش امل شد و در سال 1983 ميلادي به حزب الله ملحق شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار