سرلشکر حسنی سعدی:

۸۰ درصد بدنه دفاعی کشور در جنگ تحمیلی سربازان بودند

معاون هماهنگ‌ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۸۰ درصد بدنه دفاعی کشور در جنگ تحمیلی سربازان بودند و نوک پیکان ماشین دفاعی کشور را سربازان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵ - 17February 2014

۸۰ درصد بدنه دفاعی کشور در جنگ تحمیلی سربازان بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرلشکر حسنی سعدی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح درهمایش ملی خدمت سربازی که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد؛ خدمت سربازی را برای کشور و جوانان دارای فواید فراوان توصیف کرد و با اشاره به عدم نیاز به ارتش حرفهای در ایران افزود: یک کشور نیاز به برقراری امنیت دارد و این امنیت حاصل نمیشود مگر با مشارکت تمامی مردم کشور که باید در این راه افرادی را به کار بگیریم که بتوانند از جان خود بگذرند.

سرلشکر حسنی سعدی افزود: بعضیها معتقدند که باید در راستای رسیدن به یک ارتش حرفهای قدم برداریم، اما آنها از این نکته غافلند که پرسنل ارتش حرفهای سنی ما بین ۲۵ تا ۳۵ سال دارند لذا با این سن وابستگی آنها به خانواده خود بیشتر از سنین جوانی آنان است.

معاون هماهنگکننده ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: خدمت وظیفه ضمن اینکه به جوانان ما آموزشهای لازم برای ادامه زندگی و برخورداری از نظم و امنیت را میدهد موجب امنیت کامل در کشور میشود.

وی امنیت را دارای دو بعد دانست و افزود: یک بعد امنیت در زمان صلح مشخص میشود و بعد دیگر در زمان جنگ. سربازی نیروهای ما را آموزش میدهد تا ما برای زمان صلح و جنگ بتوانیم امنیت خود را برقرار کنیم.

حسنی سعدی با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: اگر سربازان وظیفه و کسانی که به خدمت سربازی رفتهاند نبودند ما نمیتوانستیم ۸ سال مقاومت کنیم. تمام کسانی که در اوایل جنگ و پس از تشکیل سپاه پاسداران به این نیرو پیوستند کسانی بودند که قبل از انقلاب دوره خدمت سربازی را گذرانده بودند.

وی عملیاتهای ابتدای جنگ را موفقتر از عملیاتهای دیگر دانست و گفت: دلیل موفقیت این عملیاتها این بود که نیروهای ما از قبل از جنگ و با گذراندن دوره خدمت سربازی آموزشهای لازم را دیده بودند.

وی تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا نمیتواند تنها با اتکاء به نیروهای نظامی فعال خود در جنگ پیروز شود و میبایست نیروهای ذخیره خود را آموزش دهد تا در صورت لزوم بتواند از آنها استفاده کند.

معاون هماهنگکننده ستاد کل نیروهای مسلح از محققین و مسئولان لشکری درخواست کرد تا عوامل موثر در جذب سرباز را شناسایی کنند و گفت: ما باید شور و انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا سربازان ما با جان و دل برای خدمت سربازی مراجعه کنند نه اینکه ما به دنبال آنها برویم و با زور بخواهیم جوانان را به خدمت سربازی اعزام کنیم در صورتی که قانون این حق را به ما داده است که سربازان غایب را به اجبار به خدمت سربازی بفرستیم.

وی تاکید کرد: باید به کسانی که در جنگ بودند جانباز و یا شهید شدهاند امتیازاتی بدهیم تا اکنون نیز جوانان ما متوجه شوند که جانفشانی آنها برای کشور بیثمر نخواهد بود. باید درس بگیریم که خدمت سربازی چه کمکی میتواند به ما کند و بدانیم که اگر قوانین وظیفه عمومی نبود نمیتوانستیم ۸ سال در مقابل دشمن مقاومت کنیم.

سرلشکر حسنی سعدی در تعریف واضح سرباز گفت: سرباز کسی است که سر خود را در راه تامین امنیت کشور میبازد تا دیگران در امنیت و آسایش زندگی کنند.

وی در مورد نقش سربازان در دفاع از میهن گفت: ۸۰ درصد بدنه دفاعی کشور در جنگ تحمیلی سربازان بودند و نوک پیکان ماشین دفاعی کشور را سربازان تشکیل میدهند. باید قدر سرباز وظیفه را بدانیم و متوجه باشیم که اگر بخواهیم به جای آنان یک فرد را استخدام کنیم باید هزینه هنگفتی بپردازیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار